اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی مکاتبه با وزیر نیرو

بزرگواری: با همه توان پی‌گیر مشکلات آب کهگیلویه، بهمئی و چرام هستم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام گفت: طی مکاتبه با وزیر نیرو به جد پی‌گیر برطرف کردن مشکلات آب کشاورزی و آشامیدنی کهگیلویه، بهمئی و چرام هستم.

بزرگواری: با همه توان پی‌گیر مشکلات آب کهگیلویه، بهمئی و چرام هستم

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام در قسمت گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌اند و دارای جمعیتی افزون بر 300 هزار نفر می‌شوند، لازم است مشکلات آب آن‌ها یک‌بار برای همیشه برطرف شود.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شهرستان‌ها هر کدام در فاصله 20 تا 40 کیلومتری از سد کوثر واقع شده‌اند و فاقد منبع تأمین آب آشامیدنی مطمئن هستند و همواره در ایام گرم سال با قطع و جیره‌بندی آب مواجه می‌باشند.

بزرگواری افزود: به همین خاطر از مسئولان وزارت نیرو و شخص مهندس نامجو تقاضا دارم که نسبت به صدور و ابلاغ تخصیص آب این مناطق از سد کوثر تسریع و نسبت به اجرای عملیات آبرسانی این شهرها در سال 92 اقدام لازم را به عمل آورد.

 

شهر دهدشت محروم از هرگونه صنعت است/کشاورزی دهدشت را دریابیم

این نماینده مردم در شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه افزود: شهر دهدشت در ناحیه گرمسیری استان و در بن‌بست کامل قرار دارد و هیچ‌گونه صنعت و منبع ایجاد اشتغالی ندارد و تنها راه امرار معاش مردم این شهرستان کشاورزی اراضی دشت دهدشت بوده که افزون بر 20 هزار هکتار است.

بزرگواری عنوان کرد: این منطقه خاک بسیار مناسب و حاصلخیزی دارد که به دلیل وجود آب و هوای خاص و معتدل امکان انجام دو کشت در سال در آن وجود دارد.

وی افزود: دو رودخانه خیرآباد و مارون از شرق و غرب این دشت از استان خارج می‌شود و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

بزرگواری تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای این استان طرحی را تحت عنوان سد و سامانه انتقال آب مارون 2 "دنا" با هدف تأمین آب کشاورزی و صنعت دهدشت از رودخانه مارون مطالعه کرده است.

وی افزود: از وزیر محترم نیرو تقاضا دارم نسبت به صدور مجوز تخصیص آب و تسریع در تکمیل مطالعات و اخذ مجوز ماده 215 جهت شروع عملیات اجرایی در سال 92 اقدام لازم را به عمل آورد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این که این سه شهرستان در ناحیه گرمسیری واقع هستند، در ایام گرم سال به طور مرتب شاهد قطع برق در این شهرستان‌ها هستیم و به دلیل نبود ظرفیت برق امکان ایجاد هیچ‌گونه صنعتی در منطقه وجود ندارد.

 

شهر دهدشت نیروگاه سیکل ترکیبی می‌خواهد

بزرگواری عنوان کرد: از طرف دیگر با وجود عبور حداقل چهار خط لوله عظیم نفتی در این استان هیچ‌گونه نیروگاه برقی در استان وجود ندارد از این رو از وزیر نیرو می‌خواهیم نسبت به احداث یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی در شهر دهدشت اقدام کند.

 

سهم تخصیصی آب مارون به بهمئی ناچیز است

این نماینده مجلس به مشکلات شهرستان بهمئی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این که این شهرستان در جوار سد مارون واقع شده است و اراضی قابل کشاورزی بسیاری در آن وجود دارد خواستار تخصیص سهم بیشتر آب کشاورزی از سد مارون هستیم.

وی افزود: نظر به این‌که جاده ارتباطی مرکز شهرستان بهمئی به شهرستان کهگیلویه با احداث سد مارون قطع شده از وزیر نیرو و مسئولان مربوطه در آن وزارتخانه می‌خواهیم نسبت به احداث جاده جایگزین اقدام لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول