اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرابیان:

شبکه آبرسانی سد ارس مغان را احیا می‌کند

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: اجرای پروژه حیاتی شبکه آبرسانی سد ارس به احیای منطقه مغان و افزایش تولیدات کشاورزی کمک می‌کند.

شبکه آبرسانی سد ارس مغان را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های طرح مهر ماندگار در استانداری اردبیل اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم و اساسی در استان اردبیل بحث شبکه آبرسانی رود ارس به منظور استفاده مناسب از آب‌های این رودخانه مرزی است که با تکمیل آن توسعه بخش کشاورزی و آبرسانی به اراضی پارس‌آباد، اصلاندوز و گرمی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه‌ آبرسانی در چهار سال گذشته از توسعه خوبی برخوردار بوده است و نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته روند اجرای این پروژه شتاب بیشتری گرفته است که نظر بر این است این پروژه تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ملی 62 هزار هکتار از اراضی دشت مغان سیراب می‌شود و به یقین یکی از پروژه‌های بسیار مهم در استان در برخورداری از فضای مناسب کشت و زرع است.

این مسئول یکی از اهداف اجرای طرح مهر ماندگار را عملیاتی کردن پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان با لحاظ کردن شرایط فعلی است که با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی شمالی استان اردبیل می‌توان امیدوار بود که با اجرایی شدن این طرح‌ها استعدادها و ظرفیت‌های اشتغالزایی شکوفا شود.

وی با اعلام این‌که دولت با تزریق اعتبارات به این پروژه‌های نیمه‌تمام به دنبال بهره‌برداری عموم مردم از طرح‌ها و پروژه‌های خدماتی و رفاهی است، اضافه کرد: اجرای طرح‌های مهر ماندگار فرصتی برای استان‌های مختلف کشور است تا بتوانند پروژه‌های نیمه‌تمام خود را تکمیل کرده و بهره‌برداری از آنها را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش فارس، دستیار ویژه رئیس جمهور روند کند و نامطلوب در برخی از پروژه‌ها را غیر قابل گذشت توصیف کرد و ادامه داد: در استان اردبیل بیش از 26 طرح با تزریق اعتبار مناسب در اولویت اصلی است که امیدواریم در حوزه‌های مختلف روند اجرایی پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

محرابیان همچنین به اجرای طرح تصفیه‌خانه آب و فاضلاب شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: این پروژه حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به کوتاه بودن فرصت کاری در این استان باید پیمانکاران پروژه با سرعت بیشتری طرح تکمیل را جمع‌بندی کنند.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را حدود 10 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه به 12 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که در تأمین آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور همچنین به احداث بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد و ترومای اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: موانع پیش روی این پروژه‌ها باید با سرعت برطرف شود چرا که برای ما قابل قبول نیست که پروژه‌های مهر ماندگار به دلیل کمبود اعتبار یا تزریق نشدن منابع بلاتکلیف بماند.

در این جلسه استاندار اردبیل نیز در سخنانی تصریح کرد: تا آخر دولت دهم در قالب طرح مهر ماندگار 26 پروژه اساسی استان اردبیل که هم اکنون نیمه‌تمام است، تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

سید حسین صابری خاطرنشان کرد: ما با تمام توان عملیاتی شدن پروژه‌های مهر ماندگار را نظارت و به دقت رصد می‌کنیم که انتظار می‌رود مدیران اجرایی نیز با حساسیت ویژه نسبت به تکمیل شدن این طرح‌ها احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول