اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل خبر داد

افزایش 2.5 برابری اعتبارات آبرسانی روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: اعتبارات آبرسانی روستایی در استان اردبیل بیش از 2.5 برابر افزایش یافته و برای این مجموعه یک سال طلایی را رقم زده است.

افزایش 2.5 برابری اعتبارات آبرسانی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی صبح امروز در جریان بازدید از طرح های آبرسانی روستایی و مجتمع‌های انتقال آب در اردبیل اظهار داشت: 24 میلیارد تومان در یک سال گذشته اعتبار به این مجموعه اختصاص یافته که امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم رقم اعتباری استانی این مجموعه نسبت به سال 90 دو برابر افزایش یابد.

وی در مورد کیفیت آب شرب روستایی گفت: به اذعان دستگاه‌های نظارتی و سنجش کیفیت آب از نظر بهداشتی و بیماری‌های منتقله آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل جزو دو استان برتر کشور است که هیچ آثار و علایمی از بیماری منتقله آب در آن مشاهده نشده است.

این مسئول با بیان اینکه 120 پروژه آبرسانی تک روستایی و 23 مجتمع آبرسانی کوچک و بزرگ با پوشش 700 روستا در دست اقدام است، افزود: در سال گذشته 177 قرار داد اجرایی منعقد شده که نسبت به سال ماقبل آن 67 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سه ماه اول امسال نیز موفق شدیم 77 قرارداد اجرایی با پیمانکار پروژه ببندیم که از نظر مبلغ سه برابر مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با قدردانی از تلاش مسئولان کشوری و استانی در تامین منابع و اعتبار برای آبرسانی به روستاها ابراز داشت: هرچند برای رسیدن به نقطه ایده‌آل با تنگناها و مشکلاتی روبرو هستیم اما در دو سال اخیر متولیان و مسئولان در تامین منابع هزینه‌ای سنگ تمام گذاشتند.

عباسی بیان داشت: برای ما شایسته نیست که اهالی روستاهای ما از طریق تانکر آب مورد نیاز خود را تامین کنند که در این زمینه در برنامه پنجم توسعه قرار است به گونه‌ای حرکت کنیم تا برای همیشه مشکل آبرسانی سیار حل شود.

این مسئول در خصوص اقدامات حوزه نگهداری تاسیسات نیز اظهار داشت: در تحقق دولت الکترونیک موفق عمل کردیم و با تامین زیرساخت‌ها در کل استان تلاش می‌کنیم تا بسیاری از خدمات خود را به شکل آنلاین ارائه کنیم.

وی همچنین از حل مشکل شبکه آبرسانی آسیب‌دیده بر اثر بارش‌های اخیر در شهرهای خلخال، کوثر و عنبران نمین خبر داد و افزود: در مجموع 14 روستا بر اثر سیلاب اخیر خسارت دیده بودند که سعی کردیم در زمان کوتاه تاسیسات خسارت دیده را ترمیم کرده و اهالی این روستاها را از آب شرب سالم بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول