اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد

افتتاح 20 پروژه آبرسانی رشت در هفته دولت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از پیش‌بینی افتتاح 20 پروژه آبرسانی روستایی رشت در هفته دولت امسال خبر داد.

افتتاح 20 پروژه آبرسانی رشت در هفته دولت

محمدعلی فرامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آبرسانی به روستاهای این شهرستان اظهار کرد: رشت یکی از 16 شهرستان گیلان و مرکز این استان است که موقعیت جغرافیایی آن با مساحت یک‌هزار و 215 کیلومتر مربع بوده و از طرف شمال و شمال غرب به انزلی و دریای خزر، از شرق به آستانه‌اشرفیه، از طرف جنوب به شفت و رودبار و از غرب نیز به شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا محدود شده است.

وی با اشاره به بخش‌‌های شهرستان رشت، افزود: این شهرستان شامل شش بخش شامل بخش مرکزی با دهستا‌ن‌های پسیخان، پیربازار، لاکان و حومه است.

این مسئول ادامه داد: بخش خشکبیجار رشت نیز با دهستان‌های حاجی بکنده و نوشر و بخش خمام با دهستا‌ن‌های چاپارخانه، چوکام و کته سرخمام است.

به گفته وی، بخش سنگر رشت نیز دارای دهستا‌ن‌های اسلام‌آباد، سراوان و سنگر است.

فرامینی با برشمردن شهرهای رشت، ابراز کرد: رشت دارای هفت شهر شامل رشت، خشکبیجار، خمام، سنگر، کوچصفهان لولمان و لشت‌نشا است و این شهرستان 292 روستا دارد که 283 روستا بالای 20 خانوار است.

وی شاخص برخورداری رشت از آب را 96.9 درصد عنوان کرد و افزود: منابع تامین آب این شهرستان از آب 94 حلقه چاه و دو چشمه است.

مدیرعامل آبفار گیلان درباره اجرای پروژه‌های آبرسانی به شهرستان رشت، بیان کرد: سال گذشته 16 روستای رشت از آب سالم بهره‌مند شدند که این امر شاخص بهره‌مندی را 5.99 درصد ارتقا داد.

وی از پیش‌بینی افتتاح 20 پروژه آبرسانی روستایی شهرستان رشت در هفته دولت امسال خبر داد و یادآور شد: 19 هزار و 648 خانوار از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول