اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد

افتتاح 2 پروژه آبرسانی در املش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفار گیلان از افتتاح دو پروژه آبرسانی شهرستان املش خبر داد.

افتتاح 2 پروژه آبرسانی در املش

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد علی فرامینی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات عمران شهر رشت با اشاره به اینکه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب دو پروژه آبرسانی در املش افتتاح شد، اظهار کرد: این دو پروژه از پروژه‌های طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان بوده که با طول لوله‌گذاری 4 هزار متر از آب چشمه سفیدآب تامین شده است.

وی مدت اجرای پروژه‌های آبرسانی مذکور را 90 روز عنوان کرد و افزود: با احداث ایستگاه پمپاژ و خرید امتیاز برق و اعتباری معادل یک‌هزار میلیون ریال تعداد 55 خانوار از نعمت آب شرب و سالم بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با تشریح عملکرد این شرکت در املش تصریح کرد: 57 روستای املش زیرپوشش طرح جامع آبرسانی مذکور قرار دارند که 24 روستای زیرپوشش این طرح مربوط به مجتمع سوخته‌کیش املش بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به بروز نوسانات در چشمه سفیدآب، اصلاح و اجرای المان‌های فنی این طرح در دست اجراست و برای آن 13 هزار متر لوله‌گذاری، احداث مخزن یک‌هزار متر مکعبی، ایجاد ایستگاه پمپاژ و تجهیز چاه عمیق صورت گرفته است.

فرامینی با بیان اینکه برای توسعه، تکمیل و تجهیز شبکه‌های آبرسانی به این روستاها 70 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است، یادآور شد: در این زمینه تصمیم‌هایی اتخاذ شده است.

وی درباره اهمیت آب بیان کرد: با وجود اینکه 70 درصد سطح کره زمین را آب پوشانده است، تنها کمتر از سه درصد آن را آب‌های شیرین تشکیل می‌دهند.

این مسئول متذکر شد: بر خلاف ماده و نهاده‌های انرژی دیگر، آب کالایی با قابلیت تولید اقتصادی در حجم انبوه نیست و حجم آب در کره زمین ثابت بوده و در مدار بسته به طور دائم در حال گردش و تجدید است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول