اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دولت دهم

ثمره‌هاشمی: 7 طرح بزرگ آبرسانی در کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اجرای 7 طرح بزرگ آبرسانی تا پایان دولت دهم در نقاط مختلف کشور خبر داد.

ثمره‌هاشمی: 7 طرح بزرگ آبرسانی در کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید مهدی ثمره‌هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب اراک اظهار داشت: ایران در منطقه خشک و کم باران، با بارندگی کمتر از یک سوم متوسط بارندگی دنیا واقع شده و بررسی تغییرات اقلیمی کشور نشان می‌دهد میزان بارندگی در کشور سال به سال در حال کاهش است.

وی تصریح کرد: این شرایط ایجاب می‌کند ما از منابع آبی که در اختیار داریم، اعم از سطحی و زیرزمینی به نحو احسن استفاده کنیم و به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف از طریق شیرین‌سازی آب دریا حرکت کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکل کم آبی در نقاط مختلف کشور خاطر نشان ساخت: بیشترین مشکل کمبود آب در کویر مرکزی و استان‌هایی نظیر کرمان، یزد، بخشی از اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و بخشی از استان فارس که کم‌ترین بارندگی را دارند، وجود دارد که باید برای رفع مشکل کمبود آب این مناطق طرح‌های بلند مدت به اجرا درآیند.

ثمره‌هاشمی با بیان اینکه دولت دهم اقدامات خوبی را در زمینه رفع مشکل آب این استان‌ها انجام داده است خاطر نشان ساخت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای کاهش مشکل آب این استان‌ها ظرف مدت دو ماه گذشته با کلنگ‌زنی پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریای خرز به کویر مرکزی تحقق یافت که مشابه این پروژه در جنوب کشور هم به اجرا درآمد.

وی گفت: در غرب بندرعباس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت یک میلیون مترمکعب در شبانه‌روز طرح شیرین‌سازی آب در حال اجراست که نقش مؤثری برای تامین آب مورد نیاز این منطقه دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: طرح‌های انتقال آب از مناطق پرآب‌تر به مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند از طرح‌های بزرگی است که در این راستا 7 طرح بزرگ تا پایان دولت دهم افتتاح خواهد شد.

ثمره‌هاشمی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب‌رسانی دولتی اختصاص یافته است ابراز داشت: استفاده از اوراق مشارکت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، استفاده از فاینانس خارجی و استفاده از وام بانک توسعه اسلامی از دیگر منابع لازم برای تامین مالی است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌‌‌های صورت گرفته امسال حدود هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از مشارکت بخش خصوصی در تولید سالانه 25 میلیون مترمکعب آب شیرین‌کن، 28.5 میلیون مترمکعب شیرین‌کن در حال ساخت و مذاکره برای تولید 56 میلیون مترمکعب آب خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به هدررفت آب در بخش کشاورزی افزود: 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی که راندمانی معادل 30 تا 35 درصد است به هدر می‌رود که می‌طلبد در بخش کشاورزی اقدامات علمی و قاطع صورت گیرد.

هاشمی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی را از شرکت‌های خوب و موفق کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول