اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال

14 روستای ملایر با تانکر آبرسانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر از آبرسانی به 14 روستای ملایر در تابستان به وسیله تانکر خبر داد.

14 روستای ملایر با تانکر آبرسانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدرضا ترکاشوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با بیان اینکه کمبود آب و خشکسالی باعث بحران در برخی روستاهای شهرستان شده است، افزود: بیش از 127 روستا در شهرستان ملایر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: در همه این روستاها آب آشامیدنی سالم وجود دارد و اگر زمانی آلودگی در آب به وجود آید به خاطر ترکیدگی در لوله‌ها بوده که مواردی که در این راستا با مشکل مواجه شده‌اند با کمک شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان رفع شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر افزود: با توجه به فصل گرما و کمبود بارندگی تعدادی از روستاهای ملایر دچار بحران شده‌اند، در این راستا شرکت آب و فاضلاب روستایی اقدام به آبرسانی به این روستاها به وسیله تانکر کرده که آب از ایستگاه‌های سیار و به صورت سالم تهیه می‌شود و در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

وی عنوان داشت: این روستاها شامل اردکلو، سراب طجر، ناصح‌آباد، علمدار اولیا، کریم‌آباد، دایلر، زمان‌آباد، محمدآباد، قشلاق دهنو، حاجی‌خدر و ... است و آب آن‌ها از چشمه‌ها و چاه تأمین می‌شود که تعدادی از این روستاها کمتر از 20 خانوار هستند.

ترکاشوند به اعتبارات سال جاری شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات استانی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی برای شهرستان 970 میلیون تومان مصوب شده که زمان تخصیص این اعتبارات مشخص نیست.

وی تصریح کرد: زمان تخصیص اعتبارات در شهرستان به موقع نیست که همین امر بسیاری از پروژه‌ها و انجام کارهای ما را دچار مشکل می‌کند و اعتبارات در فصل و زمان دیگری تخصیص پیدا می‌کند که می‌طلبد مسئولان امر در این زمینه و تخصیص به موقع اعتبارات اقدام کنند تا برنامه‌هایی که برای طرح‌ها در نظر گرفته شده به موقع اجرایی شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی ملایر اظهار داشت: امسال نیز حدود 28 پروژه نیمه‌کاره در دست اقدام است و در نظر داریم در صورت تخصیص اعتبارات هر چه زودتر این طرح‌ها نیز به سرانجام برسد که این طرح‌ها در زمینه تعویض شبکه داخلی، حفر و تجهیز چاه، ساخت مخزن و ... است.

وی عنوان داشت: بیشتر پروژه‌های ما در روستاهای علی‌آباد دمق، حسین‌آباد شاملو، حسین‌آباد ناظم، کهکدان، کسب، عشاق، جوراب و... است و پیش‌بینی برای ساخت پروژه‌ها در این روستاها اعتباری بین 4 میلیارد تا 5 میلیارد تومان است که باید اعتبارات بیشتری به ما اختصاص پیدا کند.

ترکاشوند تصریح کرد: سال گذشته نیز 32 پروژه داشتیم که تعداد 11 پروژه به اتمام رسید و مابقی نیز در حال پیگیری برای اتمام است.

وی در ادامه به بهداشت آب روستاها اشاره کرد و گفت: کلرزنی به طور مرتب در روستاها انجام می‌شود و دستگاه‌های ما نیز اندازه کلر را اندازه‌گیری می‌کنند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر از انجام آزمایش شیمیایی به صورت هر شش ماه یک بار در روستاها خبر داد و گفت: تاکنون موردی از آلودگی میکروبی و شیمیایی مشاهده نشده و اگر موردی از آلودگی آب در برخی موارد مشاهده شده به خاطر ترکیدگی لوله‌ها در مسیر آبرسانی بوده که رفع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در فصل گرما مردم در روستاها مصارف بالا و غیرضروری از آب شرب دارند، گفت: بیشتر آب شرب در روستاها در فصل گرما برای آبیاری باغچه‌ها و انجام امور کشاورزی مصرف می‌شود و ساخت و سازهای زیاد، انشعابات غیر مجاز و مصارف غیر ضروری دیگر باعث افت شدید در آب‌های آشامیدنی در روستاها شده که لازم است روستاییان نسبت به مصرف بهینه آب در تابستان اقدام کنند.

ترکاشوند به بدهی 500 میلیون تومانی روستاییان ملایر به شرکت آب و فاضلاب این شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر روستاییان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام در روستاها به اتمام می‌رسد چراکه پرداخت آب‌بها از نظر شرعی و قانونی امری ضروری است و باید پرداخت شود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول