اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد

پیشرفت 65 درصدی آبرسانی از سد گاوشان به کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: محل اجرای آبرسانی سد گاوشان، کرمانشاه ـ کامیاران است که پیشرفت 65 درصدی دارد.

پیشرفت 65 درصدی آبرسانی  از سد گاوشان به کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد کهریزی امروز در چهارمین جلسه کمیته راهبردی پروژه‌های عمرانی استان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان سد آزادی 97 درصد پیشرفت فیزیکی با حجم کار 67 میلیون متر‌مکعب آب در سال در شهریور سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کهریزی اعتبار منظور شده را برای این طرح 30 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای اتمام پروژه 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز پیش‌بینی می‌شود. سد آزادی کرمانشاه از اقتصادی‌ترین پروژه اجرایی استان است که با بهره‌داری از این سد 4 هزار از اراضی دیم استان آبی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: شبکه آبیاری و زه‌کشی سد آزادی درجه 1و 2 با 18 درصد پیشرفت در خرداد‌ماه سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سد دایک سومین سد شهرستان گیلانغرب است تصریح کرد: این سد با 86 درصد پیشرفت فیزیکی 6.5 میلیون مترمکعب گنجایش دارد و سه هزار و 800 هکتار از اراضی دیم دشت گیلانغرب آبی می‌شود.

کهریزی افزود: سد زمکان نیز در حال حاضر 59 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و که سه هزار و 60 هکتار از اراضی دیم را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان تنگ حمام در سرپل‌ذهاب نیز 85 درصد رشد فیزیکی دارد که 440 میلیون متر‌مکعب آب در سال در آبان‌ماه سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: شبکه آبیاری و زه‌کشی تنگ حمام درجه یک و 822 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد که  هزار و 800 هکتار از اراضی دیم سرپل‌ذهاب را آبی می‌کند.

وی پیشرفت فیزیکی آبرسانی از سد گاوشان به کرمانشاه 65 درصد اعلام کرد و اظهار کرد: محل اجرای این پروژه کرمانشاه ـ کامیاران است که تا مرداد‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کهریزی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد از مردم استان با مشکل کم‌آبی مواجه‌اند که بدین وسیله مشکل آب شرب مردم کرمانشاه حل خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول