اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره جهاد کشاورزی

پروژه آبرسانی صحرای خلیفه‌ای چرام خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چرام با بیان اینکه پروژه آبرسانی صحرای خلیفه‌ای چرام خاتمه یافت، گفت: سطح اراضی زیر پوشش این طرح 200 هکتار با 130 قطعه زمین زراعی است که تعداد بهره‌برداران از این طرح 100 نفر است.

پروژه آبرسانی صحرای خلیفه‌ای چرام خاتمه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، پروژه احداث شبکه آبیاری بارانی اراضی صحرای خلیفه‌ای و جمال‌الدین سرفاریاب با حضور نماینده کهگیلویه در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام در این مراسم اظهار داشت: طراحی، مطالعه و اجرای طرح احداث شبکه آبیاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

خدارحم معتمدی با بیان اینکه سهم مشارکت کشاورزی در این پروژه 80 میلیون تومان بوده است عنوان کرد: این پروژه که طرح کلانی محسوب می‌شود بدون تسهیلات بانکی انجام گرفت که 15 درصد هزینه آن به وسیله کشاورزان و 85 درصد از صندوق توسعه استان تامین می‌شود.

معتمدی اجرای این طرح را دو مرحله‌ای اعلام کرد و ابراز داشت: این پروژه در دو مرحله اجرا شد که مرحله اول احداث شبکه اصلی آب‌رسان بود و از 15 خرداد سال 90 شروع و 15 آذر با صرف هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیون تومان خاتمه یافت.

این مسئول اضافه کرد: مرحله دوم طرح، احداث شبکه فرعی آبیاری بود که از 15 آذر 90 شروع و 20 خرداد 91 با هزینه 40 میلیون تومان خاتمه یافت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام با اشاره به مشخصات پروژه شبکه آبیاری بیان کرد: سطح اراضی تحت پوشش این طرح 200 هکتار با 130 قطعه زمین زراعی است که تعداد بهره‌برداران از این طرح 100 نفر است.

وی افزود: حجم استخر ذخیره آب در این طرح یک هزار و 500 متر مکعب و طول خط اصلی شبکه 17 کیلومتر است.

معتمدی طول خط فرعی شبکه آبرسانی را 90 کیلومتر بیان کرد و در خصوص مشخصات لوله‌های مورد استفاده در طرح تصریح کرد: لوله‌های به کار رفته در این پروژه پلی‌اتیلن بوده که بیشتر با فشار 10 بار و طول‌های مختلف بوده است.

این مسئول اذعان داشت: با تولید گندم در این سطح در طول پنج سال می‌توان کل هزینه صرف شده را تأمین کرد.

رئیس جهاد کشاورزی چرام با بیان اینکه زمان آبیاری در هر استقرار دو ساعت است، متذکر شد: تعداد واحد آبیاری 20 واحد با متوسط 10 هکتار و دور آبیاری هفت روز است.

وی در تعداد شیر خودکار به کار رفته در این پروژه را 3 هزار و 700 عدد اعلام کرد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول