اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نخستین امام جمعه شهر خاکعلی معرفی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی از مسئولان شهرستان آبیک نخستین امام جمعه شهر خاکعلی معرفی شد.

نخستین امام جمعه شهر خاکعلی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین ظهر امروز در مراسم معارفه نخستین امام جمعه شهر خاکعلی در مسجد چهارده معصوم (ع) خاکعلی با اشاره به نقش نماز جمعه در حفظ و اقتدار نظام اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه عبادی و سیاسی دارد و از هرگونه مسائل جناحی و حزبی به دور است.

آیت‌الله هادی باریک بین با بیان اینکه در سنگر نماز جمعه می‌توان در راستای تقویت و پایه‌های دینی مردم گام‌های اساسی و ارزنده‌ای برداشت، تصریح کرد: نماز جمعه از چنان جایگاهی برخوردار است که سوره‌ای در قرآن کریم به این نام نازل شده است.

وی ادامه داد: در سوره مبارکه جمعه افرادی که از شرکت در نماز جمعه امتناع می‌ورزند و بی‌توجه هستند مورد مذمت واقع شده‌اند، لذا در این سوره شرکت در این ذکر الهی (نماز جمعه) از هر تجارتی برای انسان سودمندتر بیان شده است.

نماینده مردم استان قزوین د‌ر مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نماز جمعه هر هفته نسبت به دیگر هفته‌ها با شکوه‌تر برگزار می‌شود که بیانگر حضور آحاد جامعه، وحدت و همبستگی و همیشه در صحنه بودن مردم است.

آیت‌الله باریک‌بین اضافه کرد: هر هفته نمازگزاران با سلایق مختلف در اجتماع باشکوه و امر خداپسندانه نماز جمعه شرکت می‌کنند که خداجویی، چنگ زدن به ریسمان الهی، قرب به درگاه خدای متعال و آگاه شدن از مسائل روز جهان نشان از اهمیت و اهداف این همایش بزرگ معنوی است.

وی اذعان کرد: معرفی امام جمعه شهر خاکعلی امروز عیدی مقام معظم رهبری و دفتر شورای سیاستگذاری کشور به مردم این شهر است که پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان اعطا شد که امیدواریم با انتصاب امام جمعه فاضل و اندیشمند شهر خاکعلی در راستای وحدت و برطرف کردن مشکلات این شهر گام‌های مثبتی برداشته شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی اکبری به عنوان نخستین امام جمعه شهر خاکعلی معرفی و مشغول به کار شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول