اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقری جایگزین غرویان در نهاد امامت جمعه نیشابور شد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام عبدالجواد غرویان امام جمعه نیشابور پس از گذشت بیش از 32 سال تغییر کرد و حجت‌الاسلام اسماعیل مقری‌مؤذن جایگزین او شد.

مقری جایگزین غرویان در نهاد امامت جمعه نیشابور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، در مراسم تودیع و معارفه این مسئولان روحانی شهرستان، رئیس نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی، معاونان فرماندار و جمعی از مسئولان نیشابور در مسجد جامع، حضور داشتند.

حجت‌الاسلام ابراهیم معادی حکم امام جمعه جدید را که از سوی آیت‌الله ناصر تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به مدت سه سال امضا شده بود، قرائت کرد.

در این مراسم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گفت: آقای غرویان در حین خطبه‌ها گفتند حاضرند امام جمعه موقت باشند و این نشان دهنده تواضع ایشان است.

معادی افزود: علما و مردم، ارادتمند ایشان هستند و از وجود ایشان بهره‌ها خواهند برد.

وی با اشاره درخواست آقای غرویان از آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر معظم رهبری مبنی بر اینکه آقا این بار را از دوش ما بردارند، گفت: آقای مقری متمایل بودند آقای غرویان ادامه بدهند و هر دو به یکدیگر ارادت دارند.

وی یادآور شد: ایشان با توجه به برخی مسئولیت‌هایی که دارد باید شش ماهی را بیشتر در خارج از نیشابور حضور داشته باشد و ان‌شاءالله بعد مستقر می‌شود.

او با اشاره به اینکه نماز جمعه هفته آینده را حجت‌الاسلام مقری اقامه می‌کند، خاطرنشان کرد: البته امام جمعه جدید در این مدت شش ماه به نیشابور رفت و آمد دارد.

امام جمعه سابق نیشابور نیز گفت: هر وقت فرصتی پیش می‌آمد خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدم به ایشان عرض می‌کردم آقا تا کی امام جمعه نیشابور باشم که آقا پاسخ می‌دادند شما خودتان بمانید، این اواخر بعد از اصرارهای من، آقا از آقای تقوی خواهان جایگزین شدند.

غرویان افزود: آقای معادی به من گفت، دقت کرده‌ایم کسی را بیاوریم که شما هم قبول داشته باشید.

وی اضافه کرد: وقتی نظر من را درباره آقای مقری پرسیدند بسیار خوشحال شدم، زیرا ایشان فردی متدین، خوش‌بیان، خوش‌چهره و خوش‌اخلاق هستند.

امام جمعه جدید نیشابور هم گفت: درخت وقتی شاداب است که رو به رشد باشد.

مقری افزود: درخت به برکت ریشه می‌تواند رشد کند و جوانان باید به یاد داشته باشند که به پشتوانه بزرگ‌ترها می‌توانند رشد کنند.

وی با بیان اینکه آقای غرویان استاد و سایه سر ما هستند، اضافه کرد: وجود ایشان تاکنون برکات زیادی برای شهر داشته است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول