اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد امام جمعه مهربان از تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان از ورود بی‌رویه لباس‌های خارجی بدون کنترل و نظارت کافی و گسترش تبلیغات ماهواره‌ای و تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه مهربان از تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهر ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت روز مالیات اظهار کرد: مالیات یک اصل عقلانی در تمام کشورهاست و مالیات در طول تاریخ وجود داشته و امروز نیز به عنوان یک حق انسانی و بین‌المللی شناخته می‌شود و باید ادا شود.

خطیب جمعه مهربان پرداخت مالیات را یک امر واجب عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه پرداخت مالیات به افرادی تعلق می‌گیرد که درآمد مناسبی دارند و یا حقوقی دریافت می‌کنند از این رو  پرداخت آن طبق نظر فقها و مجتهدان واجب است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد گفت: دهه نکوداشت و بهداشت مساجد تاکیدی بر بیان جایگاه قدسی مسجد برای همگان است و غرض فقط بهداشت و تمیزی نیست و شما وقتی به تاریخ ادیان مراجعه می‌کنید می‌بینید انبیای عظام خادمان و متصدیان مساجد بوده‌اند و از این رو مسجدی رکن بزرگ زندگی هر انسان متدین است که ضمن آنکه در آن حضور می‌یابد تا جان و دل خود را با معبود گره بزند، می‌آید تا مهم‌ترین خطوط مشی زندگی فردی و اجتماعی‌اش در آن رقم بخورد.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: مساجد شهر باید از نظر بهداشتی تمیز شده و غبارروبی شوند تا مومنان در یک مکان مناسب و تمیز به عبادت بپردازند.

جلیلی کمبود روحانی در شهرها و روستاهای بخش مهربان را یک خلأ بزرگ فرهنگی و مذهبی عنوان کرد و افزود: کمبود روحانی کاملا در منطقه محسوس است و امروز در شهر مهربان تنها در یک مسجد نماز جماعت اقامه می‌شود که باید همگی تلاش کنیم تا این کمبود را برطرف کنیم و حمایت‌های مردمی در این میان نقش اساسی دارد.

امام جمعه مهربان به 21 تیرماه سالروز قیام مردم علیه کشف حجاب رضاخانی و شهادت عده زیادی از مردم مومن در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: کشف حجاب در ایران پدیده خودجوش داخلی نبود بلکه محرک خارجی داشت و وارداتی بود.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: طبق فرمایش معصومین (ع) بهترین خانم‌ها در اسلام کسانی هستند که در منزل برای همسران خود آرایش کنند و در بیرون خود را از نگاه نامحرم مصون نگه دارند و در حالیکه در برخی مواقع عکس این قضیه اتفاق می‌افتد.

جلیلی افزود: ورود بی‌رویه لباس‌های خارجی بدون کنترل و نظارت کافی، گسترش تبلیغات ماهواره‌ای و تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز و عدم کنترل و نظارت خانواده‌ها در دوران کودکی و نونهالی فرزندانشان که بهترین زمان برای تعلیم و تربیت است، از علل و موارد بدحجابی است.

امام جمعه مهربان عدم توجه کافی و کامل به حجاب در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات را از دیگر علل بدحجابی در جامعه  عنوان کرد و افزود: شایسته است که لباس‌های متحدالشکلی در  مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات مورد استفاده قرار گیرد چون جو عمومی جامعه از این مکان‌ها الگوبرداری می‌کند و در صورت توجه به موضوع حجاب در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات مسئله بدحجابی به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.

بدحجابی برّنده‌ترین سلاح دشمن در جنگ با دیانت مردم ماست

خطیب جمعه مهربان افزود: بدحجابی برّنده‌ترین سلاح دشمن در جنگ با دیانت مردم ماست و از این رو مسئله حجاب فراتر از یک مسئله فرهنگی و اجتماعی و در واقع یک مسئله دفاعی است.

جلیلی با بیان اینکه برخی افراد در جامعه به دلیل بی‌احترامی به حقوق مردم، ‌تفاوت و مرز بین حریم خصوصی و حریم عمومی را در نظر نمی‌گیرند، گفت:‌ دستگاه‌های متولی باید به خواسته‌های مردم در مورد رعایت حجاب با جدیت وارد عمل شوند و به شعار و مسائل تئوری بسنده نکنند.

ایران هرگونه تجاوز احتمالی را قاطعانه پاسخ می‌دهد

امام جمعه مهربان به رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت: رزمایش موشکی رزمندگان سپاه بار دیگر ضربه بسیار محکم و فراموش ناشدنی را به سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی وارد کردند و پیام این رزمایش اعلام آمادگی قاطع، سریع و کوبنده نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به هرگونه شرارت و تجاوز احتمالی است.

خطیب جمعه مهربان با تقدیر و تشکر از مهندسان ایرانی به خاطر موفقیت‌های عظیم علمی‌شان در ساخت انواع تسلیحات نظامی تصریح کرد: یکی از اهداف دیگر رزمایش موشکی پیامبر اعظم نمایش پیشرفت‌های اعجاب‌برانگیز ایران در صنایع موشکی و رفع موانع در عرصه هوا فضا و خنثی کردن تحریم‌های گسترده و نشان دادن توانمندی و خلاقیت دانشمندان ایرانی در ساختن پیچیده‌ترین صنایع نظامی و مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهاست.

جلیلی با اشاره به تحریم کشورمان توسط دولت‌های استکباری تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با واژه تحریم آشناست و نظام مقدس جمهوری اسلامی در ادوار مختلف تحریم‌های سختی را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته است و تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت بیشتر ایران اسلامی است.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول