اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی فرزند امام جمعه فقید یزد

برنامه‌های سالگرد شهید صدوقی و امام جمعه فقید یزد اعلام شد

خبرگزاری فارس: فرزند امام جمعه فقید یزد برنامه‌های 11 تیر نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی و سی‌امین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی را اعلام کرد.

برنامه‌های سالگرد شهید صدوقی و امام جمعه فقید یزد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حجت‌الاسلام محمد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم یزد و شاید مردم کشور قریب به 30 سال است که 11 تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، چهارمین شهید محراب را گرامی می‌دارند.

وی افزود: سال گذشته در 11 تیرماه زمانی که مردم برای شرکت در کنگره آیت‌الله صدوقی آماده می‌شدند، خبر فوت فرزند ایشان، حجت‌الاسلام صدوقی، امام جمعه یزد به مردم رسید و مردم پس از 30 سال گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله صدوقی در چنین روزی مردم عزاداری باشکوهی برای فرزند ایشان برگزار کردند.

صدوقی با ابراز خرسندی از اینکه اکنون شخصیتی وزین جانشین امام جمعه فقید یزد شده است، عنوان کرد: آیت‌الله ناصری فرزند یزد و دلسوز مردم یزد است.

وی با اشاره به برنامه‌های سالگرد شهید صدوقی و نخستین سالگرد حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی، تنها فرزند ذکور شهید محراب بیان کرد: روز شنبه 10 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حظیره و روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، 11 و 12 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در بیت سومین شهید محراب مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور حجت‌الاسلام راشد یزدی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به گستره دوستان مرحوم صدوقی، به احتمال زیاد شخصیت‌های خارج از استان نیز در این مراسم حضور خواهند یافت، افزود: بیت آیت‌الله صدوقی تنها از حجت‌الاسلام راشد یزدی به عنوان سخنران و آقای انصاریان به عنوان مداح دعوت کرده و بقیه دعوت‌ها به صورت اطلاع‌رسانی بوده است و هیچ دعوت رسمی از شخصیت خاصی انجام نگرفته است.

یادگار امام جمعه فقید یزد با اشاره به برنامه‌های این روز عنوان کرد: با توجه به اینکه حجت‌الاسلام صدوقی چند پروژه را برای اجرا در نظر داشت اما فرصت اجرای آن را پیدا نکرد، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها، طرح مسکن جوانان است که در روز 11 تیرماه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: زمین 100 هزار هکتاری برای احداث یک مجتمع 200 واحدی برای جوانان کم بضاعت در آستانه ازدواج در بلوار استقلال در زمان حیات ایشان خریداری شده و در صبح یازدهم و نخستین سالروز درگذشت ایشان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

صدوقی اظهار امیدواری کرد: این پروژه در دومین سالگرد درگذشت مرحوم صدوقی نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تکمیل و احداث فازهای دو و سه بیمارستان شهید صدوقی را نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرای مرحوم صدوقی اعلام کرد.

فرزند مرحوم صدوقی با تاکید بر اینکه به توصیه مقام معظم رهبری، بیت ‌آیت‌الله صدوقی باید دایر بماند، عنوان کرد: مراجعات مردم و مساعدت‌های بیت ایشان به مردم هیچ تغییری نکرده و همچون گذشته است.

وی همچنین به تشریح ویژگی‌های شخصیتی مرحوم صدوقی پرداخت و افزود: خط قرمز مرحوم صدوقی،‌ خروج از نظام بود و ایشان با وجود اعتدال،‌ تواضع، مردمداری و سایر ویژگی‌های منحصر به فردی که داشتند، هرگز با افرادی که از نظام خروج کرده‌اند،‌ دوستی نکردند.

صدوقی تاکید کرد: مرحوم صدوقی علاقه ویژه‌ای به امام راحل داشت و توهین به خود و پدر شهیدش را بارها و بارها شاهد بود و گذشت کرد اما از توهین به امام هرگز گذشت نکرد و پس از امام نیز این علاقه به مقام معظم رهبری منتقل شد.

به گزارش فارس، آیت‌الله شهید محمد صدوقی که یار دیرین امام بود در 11 تیرماه سال 61 مصادف با ماه رمضان به دست منافقان کوردل در مصلای نمازجمعه و پس از اقامه نماز به شهادت رسید.

فرزند ایشان، مرحوم حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی نیز که پس از ایشان 23 سال امامت جمعه یزد را بر عهده داشت، دقیقا در 11 تیرماه سال گذشته به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام محمد صدوقی اکنون تنها یادگار ذکور خاندان صدوقی است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول