اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 11 ماه از خداحافظی خاکپور

جلیلی امام جمعه مهربان شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جدید مهربان در مراسمی با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی و مسئولان شهرستان سراب و بخش مهربان معرفی شد.

جلیلی امام جمعه مهربان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، ظهر امروز در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی و مسئولان محلی، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی به‌عنوان امام جمعه مهربان معرفی شد.

پیش از این حجت‌الاسلام سید‌علی خاکپور که بعداً به موسوی پارسا تغییر نام داد امام جمعه مهربان بود که از حدود 11 ماه پیش از امامت جمعه مهربان خداحافظی کرده بود و حجت‌الاسلام جلیل جلیلی ششمین امام جمعه مهربان در 11 سال اخیر خواهد بود. 

حجت‌الاسلام نورپور از بهمن 80 تا مهرماه 1384، حجت‌الاسلام کریم زارع از مهرماه 1384 تا فروردین 1385، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی از اردیبهشت 1385 تا آذر 1387،حجت‌‌الاسلام عینی از 20 فرورین 88 تا 21 آبان 1388 و حجت‌الاسلام سید علی خاکپور از اول مرداد 1389 تا 17 تیر ماه 1390 به‌عنوان امام جمعه مهربان، نماز عبادی  سیاسی جمعه را در این منطقه از ایران اسلامی اقامه کرده بودند. 

منطقه مهربان با سه شهر مهربان، شربیان، دوزدوزان و 34 روستای تابعه تنها بخش شهرستان سراب بعد از بخش مرکزی سراب است که در طول هشت سال دفاع مقدس 112 نفر شهید تقدیم کشور و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

همچنین در مرداد ماه سال 1382 و همزمان با ایام فاطمیه دوم، ابدان مطهر پنج تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس جمعی لشکر مکانیزه همیشه پیروز 31 عاشورا در زیارتگاه حاجی علمدار و در کنار مرقد حاجی علمدار منتسب به علمدار امام حسن مجتبی(ع) خاکسپاری شد.

در پنج کیلومتری شمال‌شرقی مهربان در ارتفاعاتی به نام حاجی علمدار زیارتگاهی به همین نام وجود دارد که منتسب به علمدار حضرت امام حسن مجتبی(ع) است که گفته می‌شود در جنگ «اسنه» کشته شده و در بالای این کوه دفن شده است.

کوه مزبور از آن تاریخ به کوه علمدار یا حاج علمدار معروف شده است، این کوه بین دو روستای جمال‌آباد، برآغوش و شهر مهربان واقع شده است.

این مکان مقدس بسیار مورد علاقه و ارادت اهالی مذهبی و متدین منطقه مهربان بوده و در مناسبت‌های مختلف در این مکان مقدس مجالس دعا و نیایش برپا می‌گردد. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول