اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل حضور کمرنگ در مناسبت‌های رمضان صورت گرفت

انتقاد امام جمعه سراب از برگزاری جام رمضان

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراب از برگزاری جام رمضان انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه سراب از برگزاری جام رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی عصر امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان سراب گفت: برگزاری جام ورزشی رمضان خواسته و ناخواسته به تضعیف حضور جوانان در مساجد می‌انجامد.

امام جمعه سراب تصریح کرد: صرف اینکه برگزاری جام ورزشی از سال‌های گذشته مرسوم بوده نمی‌تواند توجیه مناسبی از سوی مسئولان ورزشی محسوب شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: اعتقاد دارم جوانان مومن و متدین به صورت خودجوش این جام را تحریم کنند.

امام جمعه سراب اظهار کرد: رمضان ماه میهمانی خدا و مقدمه‌ای برای درک شب قدر است از این رو بهترین مکان برای خودسازی درونی و رسیدن به فضائل معنوی این ماه، مساجد است.

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود از هیئت امنای مساجد خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی زمینه جذب جوانان را به مساجد فراهم کنند.

وی برگزاری نمازهای جماعت در همه مساجد سراب را در ماه مبارک رمضان خواستار شد و گفت: حضور در صفوف نماز جمعه و جماعات همواره موجب سربلندی مسلمین و هراس دشمنان بوده است از این رو انتظار می‌رود این فریضه در ماه رمضان با قوت و قدرت انجام گیرد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی سراب، داشتن برنامه و تقویم کاری مساجد به خصوص در برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی در ایام رحلت و ولادت ائمه اطهار(ع) را موجب رونق مساجد و حضور بیشتر مردم در برنامه‌های مساجد عنوان کرد.

وی افزود: در مجالس ترحیم نیز باید موعظه واعظ در صدر برنامه‌های این مجالس باشد چراکه فلسفه برگزاری مجالس ترحیم چیزی جز یادآوری مرگ و آگاه‌سازی مردم به وجود روز حساب نیست.

امام جمعه سراب ضمن هشدار به پرهیز از استفاده از ساز، آواز و دهل در جشن‌های مذهبی اظهار کرد: این آلت به هیچ‌وجه زیبنده این گونه مجالس نیست و باید از آن اجتناب کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول