اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مشروعیت نظام اسلامی متکی به حق و عدالت توحیدی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه مبنای نظام و مشروعیت آن را متکی به حق و عدالت توحیدی دانست.

مشروعیت نظام اسلامی متکی به حق و عدالت توحیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه خطاب به قضات اظهار داشت: رعایت و جانب احتیاط را داشته باشید که تا حد امکان در دعاوی، شاکی و متشاکی، ادعای باطل، لباس حق نپوشد و خدای نکرده حقی ضایع نشود زیرا مبنای نظام و مشروعیت آن متکی به حق و عدالت توحیدی است و دستگاه قضا به خاطر این مبنا و پایه عظیم، حساسیتی مضاعف دارد.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: دستگاه قضایی، دستگاه امنیت‌بخش و آرام‌بخش جامعه است به همین دلیل مسئولیت این مجموعه بسیار حساس و نقش‌آفرین است.

وی یادآور شد: قاضی با اینکه بر اساس مستندات و ادله ظاهریه در دعاوی با شهود و یمین و دلایل اقناع کننده به نتیجه می‌رسد و برای ختم غائله‌ای حکم می‌کند اما این حکم، حکم ظاهری است و حکم واقعی را خدا می‌داند که آیا همین حکم باشد یا نه بر همین اساس این حکم حجت است.

حسینی خاطرنشان کرد: کارنامه دادگستری کارنامه تلاش و خدمت است و به رغم کاستی‌ها و مشکلات در دادگستری‌های کشور، قضات و عوامل اجرایی در بخش قضا، ایثارگرانه و مجدانه برای خدمتگزاری تلاش می‌کنند.

وی افزود: نبض سلامت دستگاه‌های اداری، اجرایی و نظامی کشور با سلامت دستگاه قضایی می‌زند و حکایت از عدل و داد و حسن انجام جریان امور دارد اما اگر دستگاه قضائی مشکل داشته باشد، دور از انتظار نیست که دستگاه‌های دولتی و بخش‌های ملی و خصوصی نیز به سمت فساد و بی‌عدالتی در جامعه سوق یابند بنابراین دستگاه قضا معیار سلامت یا بیماری جامعه است.

* غرب ناگزیر از همکاری با ایران است

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوع نشست دو روزه گروه 1+5 در مسکو اظهار داشت: گرچه تیم مذاکره کننده ایرانی با موضوعی منسجم و مقتدرانه به گفتگو پرداخت اما "کاترین اشتون" مدعی شد که فاصله عظیمی بین مواضع دو طرف وجود دارد.

وی افزود: علت این ادعا آن است که غربی‌ها دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنمی‌دارند، مصوبات خود در بغداد و استانبول را نادیده می‌گیرند و بر مواضع غیرمنطقی خود برای تعلیق غنی‌سازی پافشاری می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: به گفته آقای جلیلی، غرب در معرض انتخاب است واگر بخواهد از مسیر بن‌بست گذشته خارج شود، باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

* ترور دشمن را به هدف نمی‌رساند

خطیب جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در سال 60 در مسجد ابوذر تهران اظهار داشت: حضرت امام (ره) در پیامی به ایشان فرمودند: این منافقین هرچه شخصیت‌ها را ترور کردند، قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند.

وی همچنین با اشاره به سالروز فاجعه انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری اسلامی در روز بعد از سوءقصد به رهبری و به شهادت رساندن شهید بهشتی و یارانش افزود: بنا به گفته امام راحل "شما کور دلان با اینکه دیده‌اید که با به شهادت رساندن شخصیت‌های بزرگ، صفوف فداکاران در راه اسلام فشرده‌تر و عزم آنان مصمّم‌تر می‌شود، می‌خواهید با به شهادت رساندن عزیزان ما این ملت فداکار را از صحنه بیرون کنید و با این اعمال وحشیانه آنان را بترسانید؟ نمی‌دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست؟"

حسینی افزود :ترور شخصیت‌های علمی و فرهنگی و مبارزان انقلاب تاکنون نتوانسته است دشمنان را به مقصد برساند و آنها در این زمینه نیز ناکام مانده‌اند.

* پایه‌های قدرت وهابیت لرزان شده است

امام جمعه ابرکوه با اشاره به مرگ ولیعهد عربستان که با سابقه سیاه و توأم با شرارت مانند ولیعهد قبلی فوت کرد، اظهار داشت: مرگ این شاهزاده وهابی مانند شاهزاده قبلی از خاندان آل‌سعود، موجی از نشاط و شادمانی و خوشحالی را نه فقط برای عربستان و بحرین بلکه برای جهان اسلام در پی داشت.

وی افزود: مردم عربستان با لطف خدا و مقاومت جانانه از این پس آینده موفق‌تری را برای بیداری اسلامی خود رقم خواهند زد زیرا به گفته برادر پادشاه عربستان، شرایط این کشور مانند کشور شوروی قبل از فروپاشی است چون علاوه بر آن که پادشاه عربستان هم آماده مرگ است، پایه‌های قدرت وهابیون نیز به شدت لرزان شده و مشروعیت حکومت ارتجاعی و آمریکایی آنان به شدت زیر سئوال رفته است. حسینی یادآور شد: ولیعهد 76 ساله فعلی هم علاوه بر مخالفت‌های مردم با مخالفت درونی آل سعود و چالش‌های کشوری مواجه است و عربستان علاوه بر بحران رهبری در بحران منطقه‌ای هم گرفتار شده است و به لطف خدا به زودی نتیجه کار منافقانه خودشان را خواهند دید.

* نامگذاری‌های مبارک زیبنده پاسداران و جانبازان است

خطیب جمعه ابرکوه با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) اظهار داشت: روز ولادت آن حضرت را به حق روز پاسدار نامیده‌اند که این عنوان شایسته و زیبنده سبزپوشان و سبزاندیشان پاسدار حریم دین و اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز افزود: ایشان در جلال، جبروت و هیبت و قدرت مظهر جلال حضرت حق بود و به حق با فداکاری جانانه خود در کربلا، رسم برادری را به بشریت آموخت و به واسطه جانبازی و فداکاریش روز میلاد مبارکش را روز جانباز نامگذاری کردند که به حق شایسته جانبازان عزیز است.

حسینی خاطرنشان کرد: جانبازان جلوه‌های ایثار و فداکاری و سند زنده حقانیت این انقلاب هستند و به طور قطع در زمینه حفظ، حراست و پاسداری از انقلاب باید جلودار دیگران باشند و فرمانبری از فرامین ولی امر مسلمین را آویزه گوش خود کنند و همچنان در راه دفاع از عزت و شرف و دین و کشور چون دوران دفاع مقدس سر از پا نشناسند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول