اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

سپاه پاسداران بازوی توانمند نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز به‌عنوان بازوی توانمند نظام در همه عرصه‌ها خوش درخشیده است.

سپاه پاسداران بازوی توانمند نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سوم شعبان هرسال یعنی سالروز ولادت کعبه آمال عاشقان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به‌نام روز پاسدار نام‌گذاری کرده‌اند. پاسدارانی که با پیروی از ولایت فقیه و الگوگیری از سرور و سالار شهیدان از روزهای نخست انقلاب اسلامی تاکنون هرچه داشته‌اند در طبق اخلاص قرار داده و بدون هیچ چشم‌داشتی به حفاظت و صیانت از دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

این نوشتار برای توصیف دلاوری‌ها و رشادت‌های این ایثارگران تاریخ مجالی برای گفتن ندارد؛ اما آنچه که پیداست تنها و تنها افتخارآفرینی‌های پیاپی پاسداران انقلاب در طول عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اکنون پس از گذشت 33 سال از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی، دلاورمردی‌های این ستارگان درخشان آسمان عشق،‌ بیش از پیش تلالو می‌کند و روزبه‌روز ارزش کارشان بیشتر هویدا می‌شود.

تلاش‌های بی‌شائبه جوانان انقلابی برای به ثمر نشستن مجاهدت‌های حضرت امام خمینی(ره) به پایان نرسیده بود که استکبار جهانی هدایت ماشین جنگی خود را به صدام ملعون سپرد تا به خیال خام خود یک هفته‌ای سر از تهران درآورد و انقلاب اسلامی را شکست دهد؛ اینجا بود که همین جوانان عاشق در قالب یک ارگان منسجم به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرد هم آمدند و به یاری برادران خود در ارتش شتافتند و دوشادوش آنان تا روزهای پایانی جنگ دست به خلق حماسه‌هایی جاوید، همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، بازی دراز و مرصاد زدند.

در این ایام حضرت امام خمینی(ره) به وحدت همه‌جانبه بین ارتش و سپاه اهتمام خاصی داشتند؛ تا آنجا که اختلاف این دو نیرو را از اهداف آمریکا می‌دانستند.

رشادت‌های آنان در باز پس‌گیری پاوه و آرام کردن قائله‌ کردستان، خوزستان و گنبد کاووس هنوز هم در محافل مختلف حرف برای گفتن دارد.

تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده و حضور فعال در عملیات‌های دوران دفاع مقدس و آفرینش رشادت‌مردی‌ها و حماسه‌هایی که قابل توصیف نیست، عشق و ارادت این جاوید مردان روح‌الله را به جهانیان ثابت می‌کند.

پس از پایان جنگ تحمیلی، پاسداران آسمان ولایت با روحیه جهادی به آباد کردن شهرها و روستاها پرداختند تا بار دیگر با شاد کردن دل مردمان غیور ایران اسلامی، توشه‌ای برگزیده باشند برای سرای باقی...

با وجود تحریم‌های مختلف غربی‌ها و به خیال خودشان تحریم‌های کمرشکن، سپاهیان این مرز و بوم در کنار دانشمندان و عالمان جوان ایرانی نگذاشته‌اند که دل مردم ذره‌ای از اعمال تحریم‌ها خدشه‌دار شود.

آباد کردن شهرها و روستاها، توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی رایگان به مناطق محروم کشور و بسیاری از مسائل ریز و درشت دیگر گوشه‌ای از دستاوردهای پاسداران انقلاب اسلامی در طول تاریخ نظام است.

دستیابی به فناوری‌های نوین، ساخت و پرتاب انواع ماهواره‌های مخابراتی‌، کنترل پهباد جاسوسی RQ-170 و توسعه سامانه‌های دفاعی بخشی دیگر از توانمندی‌های پاسداران آسمان عشق و حماسه است.

این بازوی توانمند نظام با تربیت جوانان انقلاب در قالب حلقه‌های طرح شجره طیبه صالحین در نیروی مقاومت بسیج، در راستای تقویت بنیه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نسل جوان و نوجوان و افزایش بصیرت در جامعه تلاش شایان توجهی داشته است.

امروز نیز دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شجاعت تمام در برابر فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی ایستاده‌اند و در پاسداری از کیان انقلاب اسلامی ذره‌ای واهمه به دل خود راه نمی‌دهند؛ چراکه با اقتدا به سخن مولایشان، شهادت در راه خدا از عسل نیز برایشان گواراتر است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز به‌عنوان یک نهاد نظامی، فرهنگی در عرصه‌های گوناگون امنیتی، علمی، فرهنگی، سازندگی، آموزشی، درمانی و بسیاری از حوزه‌های دیگر حضور چشم‌گیر و درخور توجه داشته و با تربیت جوانان بسیجی روز به‌روز بر تقویت بنیه آیند‌سازان این مرز و بوم اهتمام می‌ورزد.

سپاه قهرمان امروز با داشتن نیروهای با بصیرت و با پیروی از ولایت و الگوگیری از مکتب امام حسین(ع)، بزرگ پاسدار عالم امکان؛ مقدمه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی موعود(عج) خواهد بود.

********************

یادداشت: ایمان والامنش

********************

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول