اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی: ـ2

وقایع سوریه جنگ نظام سلطه علیه گفتمان اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه اکنون در سوریه اتفاق می‌افتد یک جنگ تمام عیار بین‌المللی توسط نظام سلطه بر علیه گفتمان انقلاب اسلامی بوده و سوریه بهانه است.

وقایع سوریه جنگ نظام سلطه علیه گفتمان اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عباس کعبی در همایش نخبگان و اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی استان قم که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی(ره) خودباوری، دین‌طلبی، استبدادستیزی، آزادی‌طلبی، دشمن‌ستیزی، پیشرفت و ترقی را در میان ملت ایران زنده کرد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب بریده از هویت اسلامی و عقبه تاریخی و تمدنی اسلامی نیست و نباید با انقلاب فرانسه و شوروی مقایسه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ملت ما آگاه، بصیر بوده و همیشه در صحنه هستند و توانسته‌اند از امتحان‌های مختلف سربلند بیرون بیایند ضمن اینکه راز پیروزی انقلاب، پیوند عمیق امت و امامت است.

وی با اشاره به وجود نخبگان در جهان اسلام گفت: برخی از این افراد ناسیونالیست، برخی چپ‌گرا، عده‌ای اسلام‌گرای وابسته به آمریکا و گروهی دیگر، اسلام‌گرای واقعی هستند و باید این نکته را در نظر داشت که بدنه اسلام‌گراست.

کعبی خاطر نشان کرد: آمریکا با تمام قوا به کنترل نهضت‌های بیداری اسلامی می‌پردازد و با تمام تلاش‌ها تاکنون نتوانسته بر آنها غلبه کند.

وی عنوان داشت: در لیبی شعار نه شرقی، نه غربی، لیبی اسلامی سر داده شد و این شعار در ابتدا از ادبیات سیاسی ایران بلند شده است، بنابراین بیداری اسلامی، بیداری الله‌اکبری و بازگشت به هویت و وحدت اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کتابی از فرانسیس فوکویاما از متخصصان اقتصاد سیاسی گفت: پیش از روی کار آمدن اوباما در بحث بحران اقتصادی آمریکا و بانک‌ها در سایت سی.ان. ان. عربی مطلبی درج شد که بیان می‌داشت این فرد گفته بود مشکل آمریکا، اقتصاد نیست بلکه مشکل، لیبرالیسم است و آمریکا دیگر مجسمه آزادی نبوده و در خاورمیانه منفور شده است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور کنونی آمریکا فریب محافظه‌کاران صهیونیسم را خورد و اکنون به یک ورشکسته سیاسی تبدیل شده است.

کعبی با بیان اینکه کسی برنده و پیروز است که فکر و ایده جهانی برای حل مشکلات جهان و بشر دارد گفت: این ایده جهانی در اسلام ناب محمدی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب در این‌‌باره فرمودند «قرن آینده قرن اسلام ناب بوده و قرن اهل‌بیت، ایمان و معنویت است».

وی با اشاره به طرح اسلام برای اداره انسان معاصر گفت: اکنون اوضاع در غرب مه‌آلود بوده و انسان غربی از نظر عقلی گم شده، بی‌هویت و غرق در خرافات بوده و اندیشه وی افول کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اکنون اگر صحیفه سجادیه ترجمه شود آمریکایی‌ها و حتی مسیحی‌ها از آن استقبال خواهند کرد.

وی با اشاره به امواج فمنیسم گفت: فمنیسم، استفاده از خدمت ارزان زنان و کودکان و نیز تساوی و برابری زن و مرد را ترویج کرد و اکنون موج حمایت از خانواده در حال شکل‌گیری بوده و خانواده مجازی در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه شهید چمران گفت: وی مدلی بود که علم، ایمان، فداکاری و جهاد را در کنار یکدیگر داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خطاب قرار دادن استادان بسیجی گفت: ساخت درونی ملت بر پایه ایمان و تقوا از وظایف استادان بسیجی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تقوا و معنویت باید سرلوحه کارها از جمله دانشگاه‌ها باشد و این حق خداست و اگر جامعه به سوی تقوا حرکت نکند از درون متلاشی می‌شود بنابراین باید معرفت دینی و بصیرت اخلاقی را مورد تاکید قرار دهیم.

کعبی تاکید کرد: کارآمدی نظام اسلامی باید بر مقیاس‌های جهانی بر پایه ایمان، معنویت، پیشرفت و عدالت تبیین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکل غرب با ایران گفت: اکنون مشکل غربی‌ها با ما این است که نسخه‌ای بر اساس اسلام برای پیشرفت در حال برنامه‌ریزی هستیم و غرب می‌خواهد این نسخه تدوین نشود.

وی با بیان اینکه اکنون ایران در حال تبدیل شدن به قدرتی بین‌المللی است عنوان داشت: باید جایگاه بسیج اساتید در پرش تمدنی مشخص شود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب محافظه کاری، اختلاف و چند دستگی را ممنوع اعلام کرده‌اند.

کعبی تبیین و توجیه انسان تمدن‌ساز برای انسان معاصر و چگونگی الگو برای بیداری اسلامی را از دیگر وظایف استادان بسیجی ذکر کرد و با اشاره به وقایع اخیر در سوریه گفت: آنچه اکنون در سوریه اتفاق می‌افتد یک جنگ تمام عیار بین‌المللی توسط نظام سلطه علیه گفتمان انقلاب اسلامی بوده و سوریه تنها یک بهانه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: پروژه نخست نظام سلطه شورش مردمی است که شکست خورده بوده و پروژه دیگر مدل لیبی، پروژه سوم یمن و پروژه چهارم طرح شش ماده‌ای کوفی عنان بوده که هیچ کدام به جایی نرسیده است.

وی یادآور شد: پروژه سوریه به دستور آمریکا و صهیونیسم‌ها، جنگ داخلی است و آنها اعتراف می‌کنند در حال شکست بوده و جنگ سوریه پیچیده‌تر از جنگ با حزب‌الله لبنان است.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول