اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 41 ثارالله:

خروجی دانشگاه‌ها تربیت مدیرانی در تراز نظام اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 41 ثارالله کرمان گفت: خروجی دانشگاه‌ها باید تربیت مدیرانی در تراز و کلاس نظام اسلامی و پاسخگوی نیازهای انقلاب باشد.

خروجی دانشگاه‌ها تربیت مدیرانی در تراز نظام اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده پیش از ظهر امروز در دومین همایش بسیج اساتید استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران اظهار داشت: شهید چمران هر زمان که تکلیف را بر دوش خود احساس می‌کرد به سوی آن قدم برداشته و با موفقیت آن عرصه را طی می‌کرد و ایشان الگوی رفتاری در تلاش علمی و فرهنگی برای اساتید بسیجی است.

وی خاطر نشان کرد: ایشان اسوه تقوا، علم و فناوری بود که بعد حماسه و عرفان را با هم در وجود خود جمع کرده بود.

محسن‌زاده افزود: اساتید بسیجی مانند فرماندهانی هستند که در یک معرکه جنگ سخت قرار گرفته و باید عناصر خود را از این معرکه بدون آسیب عبور داده و دشمن را از میان بر دارد و در این زمینه فرمانده بصیر و دشمن‌شناس باید ابزار لازم برای مقابله را داشته باشد تا به موفقیت برسد.

وی گفت: دانش تجربی و فنی و دانش دین در شرایط امروز و برای رسیدن به پیروزی مهم است و دانش باید در خدمت هویت ملی ما قرار گرفته و اساتید بسیجی باید هویت ملی را به افراد باز گردانند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 41 ثارالله تصریح کرد: اساتید بسیجی باید در مسیر عرضه علم و دانش مصلحت و امنیت کشور را لحاظ کرده و خروجی تدریس و فعالیت آنها در دانشگاه باید خیر و صلاح و امنیت در همه ابعاد نظام اسلامی را به بار آورد.

محسن‌زاده تصریح کرد:‌ امروز ما در یک گذر تاریخی مهم قرار گرفته‌ایم که باید وظیفه اصلی اساتید دانشگاه و حوزه در این گذر مشخص و ترسیم شود، زیرا این زمان گذر از تمدن منحط غرب است.

وی بیان کرد: تمدن غرب که بر مبنای استعمار و استثمار بشریت قرار گرفته رو به اضمحلال است و در این شرایط تمدنی به عنوان جایگزین آن لازم است که در گذر تاریخی امروز وظیفه داریم به نحو شایسته به تکلیف خود عمل کرده و این گذر را از تمدن غرب به سوی اسلام رقم زده و بشر را از انحراف به صراط مستقیم بر گردانیم.

وی گفت: تولید علم، تولید فناوری می‌کند و دانش باید در خدمت نهضت نرم افزاری برای رسیدن به قله های علمی باشد و ظرف وجودی دانشجویان را با علم و دانش و رویکرد عدالت محوری پر کنیم.

محسن‌زاده با تأکید بر تلاش در راستای صدور علم و دانش افزود: مستضعفان جهان به ما نگاه می‌کنند و به دنبال فکری هستند که آنها را از یوغ ظالمان نجات دهد و بشریت امروز به اندیشه نجات بخش نیاز دارد که برای به دست گرفتن زمام هدایت عالم باید تلاش لازم را داشته باشیم.

وی اذعان داشت: امروز خروجی دانشگاه‌ها باید تربیت مدیرانی در تراز و کلاس نظام اسلامی باشد تا پاسخگوی نیازهای انقلاب بوده و تربیت چنین افرادی به عهده دانشگاه‌ها و مجامع علمی باشد.

محسن زاده با تأکید بر اینکه باید نگاه جهانی داشته باشیم، گفت: مدیران اسلامی باید عشق به اسلام داشته و صاحب غرور ملی و عزت دینی باشند.

محسن زاده خاطرنشان کرد: امروز دشمن‌شناسی و نظریه‌پردازی در این زمینه برای دانشجویان امری ضروری است.

وی با یادآوری مطالبات مقام معظم رهبری از اساتید بسیجی تصریح کرد: دین مداری و دین محوری، پرورش نیروهای الهی و انقلابی، تزریق روح دینی و ایمان به خدا و مقدسات در دانشجویان، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، انجام کار تئوریک در زمینه تولید علم و باور تولید علم، پرورش استعداد دانشجویان با بصیرت و غیرت سیاسی از انتظارات مقام معظم رهبری از اساتید بسیجی است.

 

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول