اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

انقلاب بحرین به پیروزی 60 درصدی نایل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: انقلاب مردم بحرین با به پیروزی 60 درصدی نایل شده است که در آینده نزدیک به لطف پروردگار به پیروزی نهایی خواهد رسید.

انقلاب بحرین به پیروزی 60 درصدی نایل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی‌موینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار کرد: در دو سال و اندی پیش حرکت‌های انقلابی در چهار کشور جهان به موقع پیوسته که بعضی از آن‌ها به پیروزی نهایی رسیده‌اند و بعضی دیگر مانند انقلاب بحرین به پیروزی نهایی نرسیده‌اند.

وی افزود: مردم مسلمان بحرین باید با استقامت کامل حرکت خود را تا پیروزی نهایی بر استکبار حاکم بر آن کشور ادامه دهند.

موسوی‌موینی با اشاره به تحریم‌هایی که استکبار جهانی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر ملت غیور ایران اسلامی وارد کرده‌ است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرموده‌اند "تحریم‌های آمریکا کشور ما را واکسینه کرده است".

در ماه مبارک رمضان بسیار قرآن بخوانید

خطیب جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان تصریح کرد: در این ماه مبارک طبق روایت‌های مختلفی که از معصومان بیان شده، بهتر است برای رسیدن به معرفت الهی، قرآن را بسیار بخوانیم.

وی گفت: امام صادق (ع) در مورد ماه رمضان این‌گونه می‌فرمایند‌ که "اگر کسی معصیتی انجام داده باشد باید ماه رمضان را ببیند تا در رفتار او تغییری حاصل شود و اگر نتوانست ماه رمضان در او تغییری حاصل کند، باید روز عرفه را درک کند".

موسوی‌موینی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر قزوین چنین گفت: ماه رجب و شعبان به انسان کمک می‌کند تا او برای ماه مبارک رمضان آماده شود و ماه رمضان فرصت مناسبی است تا انسان تمرین چشم‌پوشی از گناهانی که با چشم انجام می‌شود را مرتکب نشود.

وی ادامه داد: این ایام که هنوز تا ماه مبارک رمضان فرصت باقی است، زمان مناسبی برای آن است که انسان به مبطلات روزه واقف شود تا خدای نکرده در ماه مبارک رمضان روزه خودش را با مبطلات روزه باطل نکند.

در یادگیری نماز به فرزندان خویش مصمم باشید

موسوی‌موینی ابراز کرد: در قرآن و روایت‌های معصومین بارها به مسئله نماز اشاره شده است که در یادگیری نماز به فرزندان خود مصمم بوده و آن را در جامعه خود نهادینه کنید.

وی یادآور شد: کشاورزان در جامعه اسلامی که محصولاتی نظیر گندم و جو برداشت می‌‌کنند باید زکات آن را پرداخت کرده تا مالشان به حرام مخلوط نشده و نیز نمازشان به واسطه عدم پرداخت زکات باطل نشود.

در وعده خود به دیگران صادق باشید

خطیب جمعه این هفته شهر قزوین خاطرنشان کرد: اگر وعده‌ صوابی به دیگران می‌دهید، حتما به آن عمل کرده و در آن صادق باشید که حضرت اسماعیل ابن ابراهیم (ع) به خاطر وعده‌ای که به کسی داده بود مدت یکسال در محل وعده هر روز حاضر می‌شدند که این نشان از اهمیت قول و وعده به مردم بوده  است و مسئولان باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

لقمان حکیم به 400 پیامبر خدمت کرده است

موسوی‌موینی با اشاره به شخصیت ارزنده لقمان حکیم گفت: پیامبر اکرم‌ (ص) می‌فرمایند "لقمان پیامبر نبوده، بلکه انسان بزرگواری در نزد مردم و خدا بوده است" و به خاطر اعمال و رفتار صحیحی که از خود نشان داده است به این مقام رسیده و نیز به 400 پیامبر خدمت کرده است.

وی ادامه داد: شخصی از لقمان می‌پرسد شما چه‌طور در نزد مردم و خداوند عزیز شده‌ای که ایشان در پاسخ سئوال می‌فرمایند من به خاطر صداقت در کارها و رفتار، امانت‌داری و اینکه هر حرفی را هر کجا نمی‌زدم به این مقام رسیدم.

خطیب جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: مسئولان باید با امانتداری در کارهایشان در راستای تسهیل امورات ارباب رجوعان بکوشند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول