اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

مردم بحرین خواستار تشکیل جمهوری اسلامی در بحرین هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: مردم بحرین خواستار تشکیل دولت جمهوری اسلامی در بحرین هستند.

مردم بحرین خواستار تشکیل جمهوری اسلامی در بحرین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله شیخ عباس کعبی نسب ظهر امروز در یادواره مهندس شهید علی احمد المؤمن و شهدای بحرین در اهواز اظهار کرد: هم اکنون ملت عزیز بحرین با صبوری، مقاومت، اخلاص و اطمینان به پیروزی در مقابل حکام ستمگر خود قد علم کرده‌اند و به یاری خدا پیروز خواهند شد.

وی با بیان این نکته که اتفاقاتی که در بحرین می‌افتد را کسی به خوبی اطلاع ندارد، افزود: باید مشکل بحرین را شناخت و ریشه یابی کرد زیرا مظلومیت مردم بحرین آن قدر مشهود است که می‌توان برای آن کتاب‌ها نوشت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که شیعیان همیشه در تاریخ مظلوم و توسط ظالمان مورد ظلم و جور  قرار گرفتند، گفت: وقایعی که در بحرین اتفاق می‌افتد را ما فقط می‌شنویم و به اسرار و اتفاقاتی که می‌افتد پی نبرده‌ایم.

عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی افزود: هم اکنون مردم بحرین بیدار شده‌اند و راهشان را پیدا کرده‌اند و نیازی به کشورهای استعمارگر ندارند و  حکامی که با کمک استعمارگران بر سرکار آمده‌اند را به مشروعیت نمی‌شناسند.

وی با بیان این نکته که همه مردم بحرین دولت آل‌خلیفه را استعمارگر می‌دانند و بر استعماری بودن آن واقفند، اضافه کرد: مردم بحرین می‌خواهند این نظام استعمارگر و دستوری را به جمهوری اسلامی تغییر دهند زیرا دوستدار برادری و مساوات هستند.

کعبی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خواسته‌های به حق مردم بحرین پرداخت و گفت: مردم عزیز کشور مسلمان بحرین عدالت و مساوات می‌خواهند و باید مانند یک شهروند بحرینی با آنها برخورد شود وحقوقشان پایمال نشود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تأکید کرد: حرف همه بحرینی‌ها این است که باید نظامی الهی بر این کشور حکومت کند نه نظامی که دستوری و فرمایشی باشد و استعمارگران بر او مسلط باشند.

وی افزود: مردم بحرین خواستار تشکیل یک مجلس با حضور علما و روحانیون هستند نه این که مجلسی برای تشریفات تشکیل شود.

کعبی نسب اضافه کرد: آل‌خلیفه و آل سعود حکام ظالمی هستند که به جای مبارزه با دشمنان اصلی خود به مبارزه با مردم مجاهد کشورهای خود پرداخته‌اند که از خدای تبارک و تعالی می‌خواهیم به زودی مردم عزیز و انقلابی این کشورها به پیروزی برسند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول