اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

حکام بحرین با اصول انسانیت بیگانه هستند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اوضاع کشور بحرین گفت: این ظلم‌ها برای این است که حاکمان این کشور هیچ چیزی از اصول انسانیت نفهمیده‌اند.

حکام بحرین با اصول انسانیت بیگانه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با مسئول و اعضای ستاد مرکزی اعتکاف و برگزار کنندگان جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف با اشاره به اینکه اعتکاف از برنامه‌های بزرگ الهی، عبادی و تربیتی اخلاقی اسلام است و برکات و آثار فراگیری دارد، اظهار کرد: اعتکاف برنامه‌‌ای انسان‌ساز است که در جامعه ایجاد تحول کرده و جامعه را به سوی کمال سیر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف علاوه بر برکات فراوانی که به طور مستقیم برای شرکت‌کنندگان در آن دارد، در محیط اطراف هم تأثیرگذار است، گفت: انسان وقتی برنامه‌هایی از قبیل اعتکاف را با دقت ملاحظه می‌کند پی می‌برد که چنین برنامه‌هایی وحیانی بوده و از طرف خداوند متعال است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اعتکاف مدرسه و مکتب است، خاطرنشان کرد: استقبال مردم هم نسبت به این برنامه زیاد شده که این به خاطر این است که برنامه اعتکاف، حقیقت و معنویتی دارد که مردم را به خود جذب می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز اعتکاف سد محکمی است در برابر کسانی که می‌خواهند تعهد و تعبد مردم را به احکام اسلامی ضعیف کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: باید همه با خلوص نیت و برای خدا، در این برنامه شرکت کرده و خدمت کنند، مقصود در اعتکاف باید فقط و فقط خدا باشد و به هیچ وجه مقامات دنیایی را نباید در این مکتب بزرگ اخروی و معنوی وارد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع کشور بحرین گفت: جنایتکارانی که از حیوانات وحشی هم وحشی‌تر هستند نسبت به مردم ظلم روا می‌دارند و این ظلم‌ها برای این است که حاکمان آنجا هیچ چیزی از اصول انسانیت نفهمیده‌اند تا چه برسد به اینکه به انسان‌‌ها احترام کنند.

این مرجع تقلید به توجه به اجرای احکام الهی، امر به معروف و نهی از منکر و هدایت مردم تاکید کرد و گفت: چه چیزی از این بهتر است که انسان بتواند مردم را به خداوند متعال نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول