اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اقدامی ابتکاری در پردیس

100 نقاشی کودکانه تقدیم کوچک‏ترین شهید بحرین شد

خبرگزاری فارس: کودکان زیر پنج سال شهر جدید پردیس در مسابقات نقاشی با موضوع "یک نقاشی برای ساجده فیصل‏جواد" به همت شهرداری این شهر شرکت کردند.

100 نقاشی کودکانه تقدیم کوچک‏ترین شهید بحرین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران این مسابقات صبح امروز با هدف تبیین اهداف بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و سایر نقاط جهان به نسل‏های سوم و چهارم انقلاب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کودکان پردیسی توانستند در قالب این مسابقات نقاشی به عنوان حرکتی فرهنگی، خود را بیش از پیش به شهدای انقلاب اسلامی بحرین به ویژه کودکان این خط مقاومت مردمی نزدیک کنند.

زمانی پدران و پدر بزرگان آنها با انقلاب علیه طاغوت و طاغوتیان بساط ظلم و جور از این مرز و بوم اسلامی را برچیدند تا آزادی و عزت امروز به کودکان ایرانی هدیه شود و امروز آنها پای در میدان نبرد گذاشتند و 100 نقاشی خود را تقدیم کوچک‏ترین شهید بحرین کردند.

در پایان این مسابقات، به همه کودکان شرکت‏کننده در این حرکت فرهنگی هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

شهید "ساجده فیصل‏جواد" چهل و هشتمین شهید انقلاب 2011 شیعیان مظلوم کشور بحرین است که در هنگام شهادت تنها پنج روز از عمرش می‌گذشت.

این شهید هنوز گواهی تولدش صادر نشده بود که به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور شلیک شده توسط نیروهای دژخیم آل‏خلیفه به داخل خانه‌شان در 11 دسامبر 2011 میلادی مصادف با 15 محرم 1433 هجری قمری و 20 آذر ماه 1390 هجری شمسی به شهادت رسید.

وی در روز 10 محرم 1433 در منطقه "الدیار القدیم" بحرین به دنیا آمده بود که در همان منطقه نیز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول