اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایران توان استفاده از فشارهای دیپلماتیک را در مسئله بحرین دارد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مسئله بحرین هر چه زودتر حل نشود ایران وارد کار شده و توان استفاده از فشارهای دیپلماتیک را دارد و امیدواریم که عربستان مسیر عقلانی را پیش بگیرد.

ایران توان استفاده از فشارهای دیپلماتیک را در مسئله بحرین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن رضایی در جمع یک صد نفر از فعالان سیاسی و طلاب مشهد با اشاره به اهانت‌های صورت گرفته به امام هادی(ع) اظهار داشت: ائمه معصومین حیثیت ما هستند و باید از حیثت‌مان دفاع کنیم. البته امام هادی(ع) مظلوم‌ترین امام از نظر معرفت‌شناسی هستند.

وی افزود: باید در این راستا امام هادی که قهرمان مبارزه با انحرافات بوده است را بیشتر در جامعه بشناسانیم و بزرگان و علما بیشتر از اینها به سخنرانی بپردازند.

وی ادامه داد: اینکه امروز امام هادی مورد اهانت قرار گرفته یا قرآن را در آمریکا پاره می‌کنند به این دلیل است که غرب و آمریکا از احیای مجدد اسلام که در شکل جمهوری اسلامی و توام با ورود دین به سیاست است، می‌ترسند، چرا که وقتی دین وارد سیاست شود آزادی و استقلال ملت‌ها را نیز به ارمغان می‌آرود و سیاست را با ارزش‌های الهی آشتی می‌دهد و این سیاستی که امروز موجب ظلم و ستم در دنیا شده است را در خدمت وحی آسمانی درمی‌آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این برای غربی‌ها بسیار خطرناک است چرا که اگر این طور شود بسیاری از مناطق استراتژیک دنیا از زیر سلطه آنها درآمده و یک میلیارد مسلمان جهان در دنیا و بر مناطق استراتژیک و نفت و گازهای دنیا مسلط می‌شوند و از این‌رو همواره شاهد توطئه‌های بسیاری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به موج بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای منطقه گفت: با شکل‌گیری این موج بیداری اسلامی در ملت‌های منطقه حساسیت‌ها نسبت به ایران بیشتر شده است، چرا که آنها از افزایش ارتباط ایران با جهان اسلام هراس دارند و به همین دلیل است که همواره علیه ائمه معصومین اهانت می‌کنند و به نوعی می‌خواهند مانع از پیشرفت ایران شوند.

وی ادامه داد: امروز جدیدترین پروژه غربی‌ها که آغاز شده است بی‌تفاوت‌سازی جوانان نسبت به ارزش‌های اسلامی، ارزش‌های انقلابی و ارزش‌های خانواده است.

وی افزود: با این پروژه قصد دارند که جوانان را غرب‌زده کرده و نسبت به ارزش‌های دینی اسلامی بی‌تفاوت کنند، ولی این را می‌دانیم که همواره ملت ایران در برابر تمام پروژه‌ها ایستادگی کرده و به مبارزه پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم و ارزش‌های الهی راز پیروزی ایران اسلامی است ادامه داد: پیش از انقلاب در ایران مردم و ارزش‌ها از اداره کشور، جامعه و سیاست کنار گذاشته شده بودند، ولی امام راحل مردم و ارزش‌های اسلامی را وارد سیاست و اداره جامعه کرد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به مذاکرات 1+5 و ایران اظهار داشت: امروز گروه 1+5 جز امتیاز دادن به ایران و انتخاب مسیری جدید گزینه دیگری پیش روی خود ندارند و این نتیجه استقامت مردم ایران است.

وی افزود: امروز ما در آستانه میوه‌چینی هسته‌ای هستیم و بنده نیز نسبت به مسیر مذاکرات بسیار خوش‌بین هستم.

وی با اشاره به تاثیرات مذاکرات 1+5 در زمینه‌های اقتصادی عنوان کرد: این مذاکرات می‌تواند فضای امنیت سرمایه‌گذاری را ایجاد کند و این توافقات میان دو طرف فضای سرمایه‌گذاری و اقتصادی خوبی را قطعاً ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضوع اشتغال و بیکاری نمی‌تواند دخالتی داشته باشد، اظهار داشت: در این راستا امسال به دستور مقام معظم رهبری در حال فراهم کردن سیاست‌های کلی حمایت از تولید هستیم و ان‌شاءالله تا پایان خردادماه این سیاست‌ها تصویب می‌شود.

رضایی در ادامه با اشاره به مسئله بحرین و الحاق آن به عربستان گفت: مسئله بحرین واقعاً حادثه تلخی است و لکه ننگی برای کشورهای غربی و عربستان است، در روز روشن وارد کشور بحرین شده و تجاوز کردند و حال زمزمه الحاق مطرح شده ولی باید بدانند این رویه در همکاری‌های بین‌المللی غلط است، چرا که اگر این‌طور شود امنیت منطقه آسیب می‌بیند و در این راستا ایران باید از ابزارهای دیپلماتیک بیشتر استفاده کند که البته شاهد بودیم در مذاکرات 1+5 یکی از مباحث غیر هسته‌ای مسئله بحرین بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هم‌چنین باید از برخی از مماشات که با دوستان عرب داریم پرهیز کنیم چرا که بعضی از اوقات شاهد مماشات بیش از حد هستیم ولی این به این دلیل نیست که جنگ شده و برخورد کنیم، ولی باید هر چه سریع‌تر این مسئله به نتیجه برسد و عربستان تا پیش از آنکه ایران وارد کار شده و مسئله بحرین را طولانی‌تر کند مسیر عقلانی را دربر گیرد و قطعاً اگر طولانی‌تر شود ایران توان استفاده از فشارهای دیپلماسی را دارد.

وی افزود: این قبیل اقدامات عربستان موجب ایجاد ناامنی در تمام منطقه شده و ما به عربستان پیشنهاد می‌کنیم که از مسیر فعلی بازگشته چرا که در صورت ادامه این مسیر منطقه را با حوادث غیر قابل پیش‌بینی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول