اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

زنان بحرین با عفت در جامعه حضور دارند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: برخلاف غرب، زنان جامعه ایرانی ارزشمندتر از آن هستند که برای تبلیغ کالایی برچسب فروش شوند.

زنان بحرین با عفت در جامعه حضور دارند

فرنگیس الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به روز 21 تیر‌ماه روز ملی عفاف و حجاب اظهار کرد: تثبیت این روز از زمان مشروطیت بوده است و جا دارد که روز تثبیت عفاف، حجاب و حیا را به زنان جامعه اسلامی، به‌خصوص ایرانیان تبریک و تهنیت گفت.

الماسی حجاب را به‌ معنی یک پرده بیان کرد و ادامه داد: حجاب مانعی است که زنان را از نگاه حرام حفظ می‌کند تا کرامت و عزت زن با نگاه‌های کور‌دلان فرو نریزد.

وی عفت، حجاب و حیا را سه کلمه وابسته به هم دانست و گفت: این سه کلمه در کنار هم معنی می‌گیرند و هرکدام پایه‌ای برای دیگری است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه الگوی زنان اسلام را حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب‌ کبری(س) عنوان کرد و افزود: پیام‌رسان دشت کربلا از قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر را با صدایی رسا به گوش جهانیان رساند که حجاب مهمترین مطلب آن بود.

وی با بیان تاکید آیاتی زیادی در قرآن به بحث عفاف و حجاب گفت: آیاتی در قرآن عفاف و حجاب زنان پیامبر(ص) را عنوان کرده است که زنان با حفظ عفت و حیا خود، هم‌دوش پیامبر(ص) در جنگ‌های سرنوشت‌ساز جنگیده‌اند همانگونه که امروز زنان بحرین با عفت خاص خود در صحنه حضور می‌یابند.

الماسی گفت: زنان جامعه ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران با حفظ حجاب خود در صحنه‌های مهم اجتماعی نقش خود را بیان می‌کنند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن، افزود: دشمن با اعلام آزادی زنان‌، دست روی نقطه حساسی گذاشته است، چراکه می‌داند زن در دین اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده رکن اساسی جامعه است، ادامه داد: زن و مادر رکن اساسی خانواده هستند و غرب نقش زن اسلامی را در تشکیل جامعه ناخوشایند می‌داند، چراکه هم تاثیر‌گذار است و هم تاثیرپذیر.

وی زنان غرب را ابزاری دانست که بهره‌برداری‌های ناشایسته‌ اقتصادی که درخور مقام زن نیست از آنها می‌شود.

الماسی تصریح کرد: در غرب برای تبلیغ یک کالا و فروش بیشتر آن، از عکس یک زن در وضعیت‌های نامناسب استفاده می‌کنند در حالی که از لحاظ انسانی و اسلامی جایگاه زن این نیست.

وی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی زنان بسیار ارزشمندتر از آن هستند که برای تبلیغ کالایی به‌کار روند و نظام ما این را نمی‌پسندد چراکه برای زن کرامت‌، ارزش و منزلت خاصی قائل است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه پایه‌های انقلاب اسلامی ایران خون شهدا است گفت: پیام شهدای ما این بود که "خواهرم زینب گونه باشید" و حال زنان جامعه همین پیام را الگوی زندگی خود قرار داده‌اند و پیرو آن هستند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول