اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان:

ائمه جمعه در همه دوران‌ها خط مقدم بوده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ائمه جمعه در همه دوران‌ها خط مقدم بوده‌اند.

ائمه جمعه در همه دوران‌ها خط مقدم بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام جلال جابریان ظهر امروز در جلسه معارفه امام جمعه اروندکنار که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزاری شد، اظهار داشت: نهاد امامت جمعه نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم دارد.

وی افزود: با توجه به هجمه فرهنگی شدید دشمنان نظام و انقلاب و با تمهیدات اندیشیده شده، امروز نماز جمعه در چهار نقطه اهواز برگزار می‌شود که این امر نشان ‌دهنده اهمیت به این جایگاه رفیع و والا در استان خوزستان است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: امروز باید این واقعیت را بپذیریم که خطر هجمه فرهنگی دشمنان بسیار زیاد است و برای جلوگیری از این امر باید با ارائه راهکارهای اعتقادی و مذهبی به دل خطر برویم.

این مسئول با بیان اینکه در میان اعمال مستحب ارزش قرائت زیارت امام حسین(ع) از جایگاه متعالی‌تر و بالاتری برخوردار است، گفت: در روایات موثق نقل شده که تنها یک عمل از زیارت امام حسین(ع) در بین اعمال مستحبی والاتر و پرشأن‌تر است و آن چیزی جز خدمت به مردم و برآوردن حاجات آنها نیست.

 

* امام جمعه مدیریت بحران است

جابریان با اشاره به اینکه امام جمعه مدیریت بحران است، خاطر نشان کرد: امامت جمعه و علمای شیعه در تمام دوران‌ها این افتخار را دارد که تنها زیر پرچم و لوای امام زمان(عج) قرار داشته‌اند و یک دستگاه دولتی نیستند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در همه دوران‌ها خط مقدم بوده‌اند، افزود: امامت جمعه حکم بسیج را دارد و با توجه به وظیفه ذاتی و محول شده بر او باید چون نخ تسبیح جمع کننده باشند و از تفرقه‌افکنی و جدایی بین مردم بپرهیزد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خطاب به مسئولان عنوان کرد: مسئولان بدانند اگر یک دقیقه کار مردم را به تأخیر بیندازند و در انجام آن سهل‌انگاری کنند خداوند در آخرت هزار سال آنها را معطل می‌کند و در مقابل به نقل از پیامبر اسلام آمده که «اگر هر کسی حاجت مؤمنی را روا دارد خداوند به او برابر 900 سال عبادت عطا می‌کند» و در اصول کافی در همین خصوص اعطای عبادتی معادل 9 هزار سال عنوان شده است.

 

* لغزش یک روحانی یک جامعه را می‌لغزاند

وی در خصوص شأنیت روحانیت در جامعه اسلامی چنین گفت: لغزش یک عالم بسیار بالاتر از لغزش یک انسان معمولی است و اگر یک روحانی دچار لغزش و خطا شود یک ملت را با خود لغزانده، دچار سردرگمی می‌کند.

جابریان با اشاره به اینکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست، افزود: مردم ایران اسلامی که سال‌های سال جان را در کف اخلاص گذاشته در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند بسیار قدردان و شاکر هستند، در همین راستا مسئولان باید به خواسته و مطالبات آنها بیش از پیش توجه کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه به ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی به‌ویژه قشر فقرا و ضعفا باید خدمتی مضاعف کرد، گفت: بنا به فرمایش امام راحل «ملت بزرگ ایران از ملت صدر اسلام بالاتر است».

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اضافه کرد: امام کسی نبود که از روی احساسات سخنی بیان کند و این فرمایش نشان از جایگاه والای مردم کشورمان دارد که مسئولان در مناصب مختلف باید این شأنیت را برای خدمت‌رسانی بیشتر مدنظر قرار دهند.

 

*مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ژست گرفتن و پرستیژ نیست

وی ادامه داد: امروز مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ژست گرفتن و پرستیژ نیست، مسئولیت نه به شعار، نه تبلیغات و نه ظاهرسازی است بلکه به عمل و خدمت‌رسانی به حق است.

جابریان با بیان اینکه مسئولان برای مردم کلاس و تشریفات نگذارند، تصریح کرد: مسئولیت تنها وسیله کمال است که خداوند برای خدمت‌رسانی بیشتر با شرایط موجود به مسئولان عطا می‌کند و در این مسیر همواره باید قدرت و تصمیم خداوند را مدنظر قرار داد.

 

* مسئولان ملجأ و پناهگاه مردم هستند

وی اضافه کرد: خداوند مسئولان را ملجأ و پناهگاه مردم قرار داده و در این برهه از زمان که در موقعیت حساسی چون تحریم قرار گرفته‌ایم باید به وظیفه خطیر خدمت‌رسانی خود دقتی مضاعف داشته باشیم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان خطاب به ائمه جمعه حاضر در جلسه اذعان داشت: وظیفه ما ائمه جمعه امروز بیش از زمان‌های دیگر سنگین بوده و باید با توجه به شرایط تحریم، هجمه فرهنگی دشمنان و نقشه‌های شیطانی علیه کشور و نظام، در مسیر پیشبرد و تعالی اهداف ولایت و مدنظر مقام معظم رهبری گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول