اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت چابهار:

تحولات بنیادی توسعه روستاها مرهون همکاری مردم و مسئولان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: تحولات بنیادی پس از انقلاب در توسعه و پیشرفت روستاها را مرهون همکاری و تعامل مردم و مسئولان هستیم.

تحولات بنیادی توسعه روستاها مرهون همکاری مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، مولانا عبدالرحمن ملازهی عصر امروز در گردهمایی بزرگ شورای اداری شهرستان چابهار اظهار داشت: عامل پیشرفت و توسعه خدمات نظام بعد از انقلاب را در مقوله تعامل و ارتباطات مثبت بین مسئولان و مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

وی افزود: صداقت در عمل، عامل پیشرفت و کذب و اتهام سبب تنزل شخصیت و رکود فعالیت در امور اجرایی می‌شود.

امام جمعه اهل سنت چابهار با اشاره به دیدگاه پیامبر اکرم (ص) در اداره امور و رعایت عدل و انصاف در ارتباطات بیان داشت: برای تسریع در پیشبرد امور و شکوفایی استعدادها باید ایجاد انگیزه و علاقه در مسئولان و مدیران اجرایی شود و شاکر نعمات و قدردان زحمات نظام و مسئولان باشیم.

مولوی ملازهی ادامه داد: شتاب روند توسعه در منطقه چابهار مثبت ارزیابی می‌شود و زحمات و قاطعیت فرماندار چابهار در این زمینه قابل تقدیر و تشکر است که با جذب به موقع اعتبارات و استفاده درست از قابلیت‌ها، منابع و استعدادها توانسته منطقه را متحول کند.

وی عامل موفقیت در حل مشکلات مردم را همکاری و ارتباط فیمابین مسئولان و مدیران استانی و نمایندگان منتخب مردم دانست و گفت: نمایندگان دلسوز مردم استان در مجلس، نگاه فرا استانی است و فقط به حوزه انتخابیه خود توجه نمی‌کنند.

*چابهار از تبعیدگاه به تفریحگاه تبدیل شده است

امام جمعه اهل سنت شهر نگور نیز در ادامه این گردهمایی بزرگ اظهار داشت: قبل از انقلاب، مسئولان توجه و خدمت به نقاط محروم را کنار گذاشته بودند و هیچ تاسیسات عمرانی و آبادانی در این مناطق به ویژه استان سیستان‌وبلوچستان به چشم نمی‌خورد.

مولوی عبدالرحمن عارفی افزود: در زمان قبل از انقلاب اسلامی در زمینه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و آموزش و پرورش در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تعداد افراد محدود بود.

وی خاطرنشان کرد: برق‌رسانی قبل از انقلاب در شهرستان چابهار با موتور برق انجام می‌شد، روستاها به آب آشامیدنی بهداشتی و سالم و برق و راه‌های ارتباطی و فناوری‌های مخابراتی دسترسی نداشتند و از امکانات ارتباطی مبتدی برخوردار بودند.

امام جمعه اهل سنت نگور بیان کرد: خوشبختانه و به برکت نظام جمهوری اسلامی، مردم روستاها امروزه از امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی زیادی برخوردار هستند به طوری که حتی در روستاهای صعب‌العبور با تانکر آبرسانی می‌شود.

مولوی عارفی ادامه داد: مردم بعد از انقلاب از تفکرات سیاسی و آزادی بیان برخوردار هستند در زمان طاغوت تنها یک نماینده از کل استان به مجلس شورای اسلامی راه می‌یافت در حالی که امروزه از کل استان هشت نماینده به مجلس می‌رود.

وی به جاذبه‌های توریستی و گردشگری منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: تحول شگرفی در جذب توریست در شهرستان چابهار صورت پذیرفته است.

امام جمعه اهل سنت نگور تصریح کرد: در ابتدای انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی، گروه‌های جهادی به روستاها و مناطق دورافتاده می‌رفتند و امکانات رفاهی برای مردم این مناطق می‌بردند.

مولوی عارفی به مقوله صید و صیادی و شیلات استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز تحولات عظیمی در منطقه رخ داده است.

وی ادامه داد: اسکله‌ها در این منطقه توسعه یافته‌اند و امیدواریم که کاستی‌های اندکی که وجود دارد نیز در آینده‌ای نزدیک مرتفع شود.

امام جمعه اهل سنت نگور افزود: یکی از مهم‌ترین و ارزنده‌ترین خدمات نظام ایجاد منطقه آزاد تجاری چابهار است که موجب جذب توریست و کارآفرینی و پیشرفت منطقه شده است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول