اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور پیامی صورت گرفت

تقدیر تولیت مسجد جمکران از مسئولان قم

خبرگزاری فارس: تولیت مسجد مقدس جمکران با صدور پیامی از مسئولان استان قم و دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در این استان قدردانی کرد.

تقدیر تولیت مسجد جمکران از مسئولان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام آیت‌الله ابوالقاسم وافی آمده است: جشن بزرگ نیمه شعبان المعظم در مسجد مقدس جمکران، قدمگاه امام زمان(عج) با شکوه هر چه تمام‌تر به مدت چهار روز برگزار شد. جمعیت شرکت‌کننده در مراسم بنابر اظهار مسئولان رسمی استان بیش از دو میلیون نفر بوده‌اند. اینجانب به عنوان خادمی کوچک، وظیفه دارم از عموم اقشار که از راه دور و نزدیک با تحمل رنج، خود را به این پایگاه تشیع رسانده و از برکات آن بهره‌مند گشته‌اند با تمام وجود و از صمیم قلب تشکر کنم و هرگاه قصور یا خدای نخواسته تقصیری در ارائه خدمت صورت گرفته از آنان عذرخواهی کنم. امید است حضورشان همراه با رضایت وجود مبارک حضرت بقیةالله‌الاعظم «ارواحنافداه» باشد و همگان مشمول ادعیه زاکیه آن بزرگوار قرار گیرند.

در ادامه این پیام آمده است: در همین راستا از مسئولان متعهد استان در بخش‌ها و نهادهای مختلف که با حضور و همکاری خوبشان در خدمت‌رسانی به میهمانان و زائران این مکان مبارک توفیق داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم. وظیفه خود می‌دانم از روحانیون بزرگوار، آیات و حجج اسلام و مداحان متعهد که با شرکت خود، صفای خاص و جلوه‌ای نورانی به این جشن‌ها بخشیدند قدردانی کرده، سعادت دنیا و آخرت برایشان خواستارم.

در ادامه پیام تولید مسجد مقدس جمکران تصریح شده است: همه می‌دانند شرکت کنندگان در این مراسم کم نظیر از ناحیه شخص یا گروه، نهاد یا بنیاد و مؤسسه‌ای دعوت نشده بودند، دعوت‌کننده این جمعیت میلیونی و انبوه، ‌صاحب ولایت الهیه، قطب عالم امکان، ‌آخرین ذخیره خداوند روی زمین، وارث انبیاء و اوصیاء، زبده ‌اولیاء و اصفیاء، حضرت صاحب‌العصر و ناموس‌الدهر حجةبن‌الحسن المهدی(عج) بودند. این دعوت کارت مخصوصی نداشت، تشکیلات و تشریفاتی برایش پیش‌بینی نشده بود، سالن مجللی برای برگزاری همایش و هتل مناسبی برای اقامت میهمانان به منظور پذیرایی و استراحت آنان دیده نمی‌شد، بلکه دعوت در یک جمله کوتاه و پرمحتوائی خلاصه می‌شد که بیش از یک‌هزار سال قبل از زبان مبارک امام عصر«عج» صادر شده و خطاب به حسن مثله جمکرانی فرموده‌اند «این زمین مقدسی است، در اینجا مسجدی بنا کنید و به مؤمنین بگویید به آن رغبت کنند و آن را بزرگ داشته، گرامی دارند».

در بخش دیگری از این پیام افزوده شده است: نفوذ و تأثیر این پیام ساده و کوتاه در فضای معنوی و عرفانی پیروان مکتب اهل بیت(ع) جهان تشیع چنان اثری از خود به‌ جای گذاشت که پس از گذشت بیش از 10 قرن، هنوز در روح و جان دوستان و موالیان ائمه اطهار(ع) طنین‌انداز است و میلیون‌ها جمعیت را در طول سال به جانب خود می‌کشاند تا ضمن تحکیم پیوند عبودیتشان با خالق متعال و استعانت از ذات اقدس پروردگار، با حضرت ولی‌الله الاعظم تجدید بیعت کرده و تعجیل فرج آن بزرگوار را از خداوند مسئلت کنند.

در ادامه پیام آیت‌الله وافی اضافه شده است: تعداد زیادی از زائران مسجد در شب 14 و 15 شعبان بیش از دو ساعت به استراحت نپرداختند، بلکه مشغول راز و نیاز با خداوند و اظهار مراتب ارادتشان به ساحت مقدس مولایشان بودند و تعجیل در ظهورش را از خداوند مسئلت می‌کردند و برای تقویت نظام اسلامی و طول عمر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» دعا می‌کردند، از لغزش‌های خودشان در پیشگاه خداوند عذرخواهی کرده و از آن حضرت می‌خواستند از خداوند بخواهد تا در مسیر ولایت و انتظار ثابت قدم بمانند.

در این پیام خاطر نشان شده است: امسال برای نخستین بار با همکاری طلاب و محصلین خارجی که در جامعةالمصطفی به تحصیل اشتغال دارند، نمایشگاهی به عنوان سفیران آفتاب برپا شده بود و نمایندگان 50 کشور جهان فعالیت‌های مهدوی و کتاب‌های خودشان را که به 20 زبان ترجمه کرده بودند در معرض دید زائران و نمازگزاران قرار دادند. ‌برپایی این نمایشگاه که با مشارکت معاونت فرهنگی مسجد و مسئولان جامعةالمصطفی تشکیل یافته بود، گامی بسیار مثبت برای اشاعه فرهنگ مهدوی در کشور‌های مختلف محسوب می‌شد و همگان را مورد تأثیر قرار می‌داد.

در بخش دیگری از این پیام افزوده شده است: جشن‌های نیمه شعبان با برنامه‌ریزی نسبتاً جامع و مراسم شکرگزاری خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(ع) که به مسجد مشرف شده بودند همراه با خادمین مسجد مقدس جمکران پایان یافت و شیفتگان مولایمان حضرت بقیةالله(عج) به موطن خود بازگشتند. از پروردگار مسئلت داریم که فعالیت همه ما را زمینه‌ساز ظهور آن بزرگوار قرار دهد و ما را در زمره یاوران خودش قبول فرماید.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول