اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد،

نان بی‌کیفیت در لرستان صدای مردم و ائمه جمعه را درآورد

خبرگزاری فارس: نان بی‌کیفیت در لرستان صدای مردم و ائمه جمعه را درآورد.

نان بی‌کیفیت در لرستان صدای مردم و ائمه جمعه را درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، در حالی که از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و با آزاد شدن نرخ نان، قرار بود با نظارت بر شیوه تولید نان بر کیفیت آن افزوده شود، اما متاسفانه امروز کیفیت این ماده غذایی در استان لرستان خصوصاً شهر پلدختر آن‌چنان اسف‌بار است که صدای ائمه جمعه و مردم را درآورده است.

در این خصوص نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه دو هفته گذشته با انتقاد شدید از وضعیت نان در استان گفت: وضعیت بد و کیفیت پایین نان امروز طوری است که مردم نمی‌توانند آن را مصرف کنند.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی با اشاره به اینکه اگر قیمت نان گران شده مسئولان نیز باید تلاش کنند که کیفیت نان هم در استان لرستان بالا برود، یادآور شد: کیفیت نان در شهرستان خرم‌آباد به طوری است که قابل خوردن نیست و نانوایی‌ها به جای اینکه کیفیت خود را بالا ببرند نان خمیر و سوخته را عرضه می‌کنند و به مشتریان خود می‌گویند که اگر می‌خواهید ببرید و اگر هم نمی‌خواهید نبرید.

میرعمادی گفت: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم در این زمینه نظارت جدی به عمل آورند و با افراد متخلف برخورد جدی داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: کیفیت نان در برخی از استان‌های هم‌جوار ما یک کیفیت مطلوب است اما در این استان متأسفانه آن کیفیت را شاهد نیستیم، که باید مسئولان نسبت به این قضیه حساسیت به خرج دهند.

امام جمعه پلدختر نیز با انتقاد از وضعیت بد نان در این شهر ابراز تاسف کرد و خواستار توجه جدی مسئولان برای بالا بردن کیفیت آن شد.

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند افزود: با نظارت بیشتر و برخورد با نانوایی‌های متخلف می‌توان نان شهرستان را با کیفیت کرد.

جودکی یکی از شهروندانی پلدختری که برای تهیه نان به نانوایی مراجعه کرده در حالی که حاشیه‌های نان را جدا می‌کند، گفت: نان‌ها خمیر و برخی سوخته است و در اعتراض به نانوا می‌گوید این نان‌ها قابل خوردن نیست، نانوا که تحمل هیچ انتقادی را ندارد فوراً در پاسخ به اعتراض این شهروند می‌گوید: اگر شما بلد هستی نان خوب پخت کنی بیا جای من را بگیر ؟!!

بابایی یکی از ده‌ها نانوایی است که چند سالی به این کار مشغول است و زمانی کیفیت نان وی خوب بود درباره کاهش کیفیت نان خود می‌گوید: تقصیر نانوایی‌ها نیست که نان سوخته و خمیر به مردم می‌دهند و اگر آرد خوب باشد نان خوب تحویل می‌دهیم، ما کارمان خوب است، کیفیت آردها خراب است.

شهروند دیگری که به شدت از کاهش کیفیت نان در شهر پلدختر معترض است، گفت: پس از حذف یارانه‌ها، تصور می‌کردیم کیفیت نان بهتر شود، اما در اغلب مواقع در زمان خرید نان لواش، شاهد نازک بودن بیش از اندازه و سیاه شدن بخش زیادی از آن هستیم.

وی افزود: نانوا نیز بی‌توجه به این موضوع و با وجود اعتراض بسیاری از خریداران، به پخت نان بی‌کیفیت ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود کیفیت بد باز هم از همین نانوایی‌ها خرید می‌کند، می‌گوید: بیشتر موقع از شهرهای اطراف به خاطر کیفیت بالای آن نان یک هفته‌اش را خریداری می‌کند و امروز مجبور بوده است به این نانوایی مراجعه کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و غله شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با فارس گفت: تلاش و برنامه‌ریزی و نظارت نان با کیفیت سر سفره مردم ببریم و درست نیست که برخی نانوایی‌ها به بهانه گرمای هوا و تنور، پخت نان خود را مرغوب نکنند.

حسن میرزایی گفت: ما تاکنون بُعد نظارتی خود را به خوبی انجام و این کار را ادامه خواهیم داد و نانوایی‌هایی را که خوب کار کنند تشویق و با کسانی که قانون و مقررات را رعایت نکنند برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: علاوه بر بازرسی از واحد‌های نانوایی‌ها، گشت مشترک نیز توسط اعضای شورای تنظیم بازار شهرستان دایر و بر فعالیت این واحدها نظارت می‌کنند.

گزارش از عباس جودکی

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول