اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد روانشناسی:

هوشیاری خانواده‌ها راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد روانشناسی گفت: هوشیاری خانواده‌ها، آگاهی جوانان و نوجوانان و بصیرت آحاد جامعه از بهترین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خنثی‌کننده نقشه‌های دشمنان نظام است.

هوشیاری خانواده‌ها راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالنبی سرافراز در دیدار با کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، اظهار داشت: توجه به ابعاد روانشناختی تربیت صحیح فرزندان بر اساس آموزه‌های دینی از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه امروز است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شبیخون فرهنگی افزود: شناسایی و تشخیص آسیب‌ها و موانع و دام‌ها کار بسیار سختی است که آگاهی و بصیرت نیروهای دلسوز و فعال در صف مقدم امور فرهنگی کشور را می‌طلبد.

وی بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی در هر استانی با استان‌های دیگر دارای نقاط افتراق و اشتراک است و دارای اولویت‌هایی در هر محدوده جغرافیایی است.

سرافراز گفت: اعتیاد، فرآوری‌های جدید در زمینه‌های مواد روانگردان و اعتیادآور، عرفان‌های کاذب، دوستی‌های خیابانی و خانه‌گریزی جوانان و نوجوانان، شب بیداری‌های متوالی برای استفاده از شبکه‌ها و سایت‌های راه‌اندازی شده توسط دشمنان انقلاب و ارزش‌های دینی، از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که نسل جوان را مورد تهدید قرار می‌دهد و آینده آن‌ها را تباه می‌سازد.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزود: جریان‌های منحرف با راه‌اندازی عرفان‌های کاذب و نفوذ افکار ماتریالیستی به صورت جذاب در ذهن افراد، سعی می‌کنند باورهای اعتقادی آحاد جامعه را تضعیف و از درون مایه تخلیه کنند.

وی بیان داشت: هوشیاری خانواده‌ها، آگاهی جوانان و نوجوانان و بصیرت آحاد جامعه از بهترین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خنثی‌کننده نقشه‌های دشمنان نظام است.

سرافراز ادامه داد: تعارض دیدگاه والدین، نقش منفی رسانه‌ها و مطبوعات و نشریات زرد، محصولات فرهنگی نامناسب با آموزه‌های دینی و غفلت خانواده‌ها و مسئولان از عوامل اصلی قبح‌زدایی از گناهان و رواج بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول