اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری بستک:

رعایت عفاف و حجاب به بنیان خانواده تحکیم می‌بخشد

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بستک گفت: رعایت عفاف و حجاب در سلامت جامعه و تحکیم بنیان خانواده نقش بسزایی دارد.

رعایت عفاف و حجاب به بنیان خانواده تحکیم می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فلکناز دهقانی به مناسبت روز حجاب و عفاف پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: عفاف و حجاب شاکله اصیل و خدشه‌ناپذیر تحکیم نظام خانواده است که می‌تواند اسباب رشد و تعالی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در جامعه اسلامی مسئولیت و تکلیفی را بر گردن همه گذاشته است تا جامعه به سمت تعالی و پیشرفت واقعی حرکت کند، افزود: ثمره تلاش پیامبر اکرم (ص) و مجاهدت‌های بزرگان و شهادت و ایثار اولیای الهی و مجاهدان فی‌سبیل‌الله در حفظ حریم الهی و پاسداشت شعائر اسلامی نهفته است که حجاب سر سلسله آن و عفت و پاکدامنی زکات زیبایی و حسن خداوندی بوده که به بندگان عطا کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک ادامه داد: نگاه به مبانی عفاف و حجاب نشان می‌دهد که این دو ارزش برخاسته از حقایق دین هستند و افراد می‌توانند با رعایت آن سلامت و امنیت خود را در اجتماع تضمین کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در ترویج فرهنگ بی‌ بند و باری و بدحجابی در کشورهای مسلمان خاطرنشان کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی دقیق و دشمنی درصدد حمله به ارزش‌ها و ساختار فرهنگی کشورهای مسلمان هستند و قصد دارند تا با تخریب اذهان افراد به ویژه نسل جوان از پیشرفت و توسعه یافتگی کشورها جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری بستک افزود: عفاف و حجاب در جلوگیری از فساد و بسترسازی برای داشتن جامعه‌ای سالم برای رشد و نمو کودکان و نوجوانان امری ضروری و اساسی است و باید این حقیقت را باور داشت که حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست بلکه باید زن و مرد در هر سنی این امر واجب را رعایت کنند.

دهقانی ادامه داد: جوانان و نوجوانان باید به این موضوع آگاه باشند و فریفته ترفندها و تبلیغات نادرست دشمن نشوند و با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و قرآنی و با حفظ عفاف و حجاب از این آسیب‌ها خود را در امان نگاه دارند.

وی در پایان به نقش تربیتی خانواده‌ها در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: نقش خانواده‌ها در توسعه این فرهنگ بیشتر از سایر نهادهای جامعه است، زیرا پایه‎های اساسی رشد شخصیت انسان‌ها در خانواده شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول