اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌رضوی:

ویزیت پزشکان در سطح یک طرح پزشک خانواده رایگان است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌رضوی گفت: در سطح یک طرح پزشک حانواده که شامل خدمات سطح پزشکی عمومی می‌شود خدمات رایگان است.

ویزیت پزشکان در سطح یک طرح پزشک خانواده رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رضا سعیدی ظهر امروز در نشست خبری که در ارتباط چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده در خراسان‌رضوی در دفتر معاونت مرکز بهداشت و در مان شماره یک مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دراجرای این طرح دارو نیز تا حدودی که در تعرفه بیمه تعریف شده باشد، رایگان است و در این راستا بیمار فقط هزینه دارو را نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته پرداخت حق فنی داروخانه‌ها و یا مابه‌التفاوت داروی ایرانی و خارجی و یا وجه کامل داروی تعریف نشده در سیستم بیمه از سوی بیماران الزامی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌رضوی در ارتباط درصد پیشرفت این طرح در استان خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در مشهد بیش از 800 نفر پزشک ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از پایان مهلت ثبت نام پزشکان، ثبت‌نام خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

سعیدی در ادامه افزود: هر پزشک ثبت‌نام کرده بین 500 تا دو هزار و 500 نفر را زیر پوشش خود قرار می‌دهد و اگر در این ارتباط پزشک طرح بیشترین تعداد نفرات زیر پوشش خود داشته باشد، هر فرد حداقل سالی 2 بار افراد زیر پوشش خود را مورد معاینه و تست سلامتی قرار می‌گیرد.

وی مزیت اصلی طرح پزشک خانواده را در پیشگیری مداری دانست و اظهار کرد: در این طرح، پزشک بسیار سریع‌تر با استفاده از سوابق بیمار که در پرونده الکترونیکی وی موجود است می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها بپردازد.

سعیدی با اشاره به اینکه در اصل وجودی این طرح شکی وجود ندارد، ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا که از لحاظ سلامت در سطح بالایی قرار دارند این طرح در حال اجراست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌رضوی  ادامه داد: ولی شرایط ایران با شرایط آن کشورها متفاوت است به همین دلیل نباید الگوبرداری 100 درصد از جوامع غربی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تیم موجود ما تشکیل شده است از متخصصان بومی و هم از افراد آشنا به نحوه انجام این طرح، ادامه داد: این ترکیب نسبتا مناسب است و می‌تواند یک گروه کاربردی را تشکیل بدهد.

سعیدی در ارتباط با نحوه مدیریت بر پزشکان طرح پزشک خانواده اظهار کرد: هر 4 یا 5 مرکز پزشک خانواده یک مرکز مجری دارد که وصل به علوم پزشکی است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌رضوی ادامه داد: وظیفه این مرکز مجری این است که سایر مراکز را پایش کند و مدیریت تیم سلامت در سطح محله را دارد.

وی در ارتباط با نحوه ثبت نام مردم اظهار کرد: انتخاب پزشک بر عهده بیمار می‌باشد و طبق دستورالعمل باید در 1.5 کیلومتری محدوده سکونت باشد که البته در مناطقی که پزشک کمتر است می‌تواند تا حدودی تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول