اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هفته آینده

مردم اصفهان منتظر اطلاع‌رسانی پزشک خانواده در سطح شهر باشند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته اطلاع‌رسانی پزشک خانواده استان اصفهان گفت: از هفته آینده مردم اصفهان منتظر اطلاع‌رسانی طرح پزشک خانواده در سطح شهر و از سوی تریبون‌های صدا و سیما باشند.

مردم اصفهان منتظر اطلاع‌رسانی پزشک خانواده در سطح شهر باشند

لیندا قانع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بر خلاف دستورالعمل اجرای پزشک خانواده در اصفهان اکثر پزشکان اصفهان هنوز از کم و کیف پزشک خانواده آگاه نیستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پزشکان از این طرح در قالب گفتگوهای خودمانی که بین همکاران رد و بدل می‌شود نسبت به آن مطلع شدند و هیچ مرجع رسمی برای آگاه‌سازی پزشکان عمومی از نفس پزشک خانواده ایجاد نشده است، افزود: با وجودی که شکل‌گیری و اجرای سطح ارجاع درخواست پزشکان عمومی بوده است اما نه این صورتی که قرار است، اجرایی شود.

عضو کمیته اطلاع‌رسانی پزشک خانواده استان اصفهان اضافه کرد: از چند روز پیش بنرهای تبلیغاتی و پمفلت‌های آموزشی به منظور آگاه‌سازی عامه مردم تهیه شده است که به زودی در سطح شهر نصب شده و به صورت زیرنویس از سوی صدا و سیما این امر به عموم مردم اطلاع داده می‌شود.

*پزشکان عمومی اصفهان مشتاق اجرای پزشک خانواده نیستند

عضو کمیته اطلاع‌رسانی پزشک خانواده استان اصفهان تاکید کرد: با وجودی که از یک هفته گذشته ثبت نام پزشکان عمومی در طرح پزشک خانواده در اصفهان آغاز شده است اما اطلاع دقیقی از میزان ثبت نام شدگان و استقبال آنها ندارم.

وی ادامه داد: آنچه به وضوح مشخص است اینکه پزشکان عمومی اصفهان مشتاق اجرای پزشک خانواده با این سرعت که زیرساخت‌های فرهنگی و اجرایی آن ایجاد نشده است، نیستند.

قانع با اشاره به اینکه خود ما نیز دلیل این همه عجله را برای اجرایی کردن طرح پزشک خانواده نمی‌دانیم و این مسئله را باید مسئولان بالا دستی به  آن پاسخ دهند، تاکید کرد: ظاهر امر در ایران یک برنامه باید به اجرا گذاشته شود و سپس در خلال انجام آن به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت آن پرداخت.

وی از اینکه هنوز پزشکان عمومی اصفهان آموزش‌های لازم را برای وارد شدن در این طرح و عنوان پزشک خانواده را بر خود حمل کردند، ندیدند، گفت: 22 ماه جاری همایش به  این منظور از سوی انجمن پزشکان عمومی اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود و با برگزاری پرسش و پاسخ، پزشکان را نسبت به این مسئله آشنا می‌کنیم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول