اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

خانواده در تبیین ارزش‌های حجاب و عفاف نقش بی‌بدیلی دارد

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه علمیه قم گفت: خانواده نهادی بنیادین است که در تبیین ارزش‌های حجاب و عفاف نقش بی‌بدیلی دارد.

خانواده در تبیین ارزش‌های حجاب و عفاف نقش بی‌بدیلی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ملک‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف با مشارکت صنعت آب و برق استان همدان حجاب را امری ضروری و لازم برای مردان و بانوان جوامع مختلف برشمرد و اظهار داشت: یکی از سوء تفاهم‌ها و اولویت‌بندی ما در زمینه حجاب این است که گمان می‌کنیم برای اصلاح حجاب و عفاف ابتدا باید از کوچه و خیابان اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه حجاب و عفاف را از نهادها و سازمان‌ها آغاز کنیم، مطلوب ارزیابی می‌شود اما بهتر است که پیش از این موارد حجاب و عفاف در خانواده‌ها مورد قبول واقع شود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر مشکل حجاب و عفاف در خانواده‌ها حل شود، بسیاری از مشکلات بدین طریق از بین می‌رود چرا که خانواده به عنوان نهادی بنیادین در همه امور تأثیرگذار است.

وی با اشاره به نگاه اسلام به خانواده خاطرنشان کرد: اسلام خانواده را نهادی اساسی می‌داند که سایر نهادها بر مبنای آن شکل می‌گیرد چرا که بسیاری از امور در خانواده قابل حل است و ماندگاری نیز دارد.

ملک‌زاده خانواده را محل رشد و ترقی افراد عنوان کرد و گفت: عفت جزو لاینفک حجاب است و در این راستا هم مردان و هم بانوان جامعه ملزم به رعایت آن هستند به طوری که در بخش پوشش باید لباس‌هایی را انتخاب کنند که آنها را از عفت خارج نکند.

وی پوشش زنان را امری از جانب خداوند دانست و افزود: خداوند مردان و زنان را آفریده است اما در وجود زن زیبایی‌ها و ظرافت‌هایی خلق کرده که نباید رایگان در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

این مفسر قرآن با بیان اینکه خانواده‌ها‌ وظیفه نشر عفاف به جامعه را دارند، ابراز داشت: امروز خانواده‌ها با بیان نکات مثبتی در خصوص ازدواج و آگاه‌سازی در زمینه‌های مختلف اجتماعی نقش بی‌بدیلی در جامعه اسلامی دارند.

وی بی‌حجابی را یکی از عوامل تأثیرگذار در گرایش به طلاق عنوان کرد و افزود: امروزه چه طلاق عاطفی خانواده‌ها و چه طلاق حتمی، موجب بی‌بند و باری‌هایی می‌شود که در صورت وجود فرزندی در خانواده، آنها نیز متأثر می‌شوند.

ملک‌زاده در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: حجاب و عفاف محدودیتی برای زنان و مردان جامعه ایجاد نمی‌کند بلکه مصونیت و حفاظت از افراد را در اجتماع به دنبال دارد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول