اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی:

پلیس راهور به متخلفان با دیدگاه اصلاحی بنگرد

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی برای برقراری بهترین ارتباط با دیگران و اقناع افراد باید مهارت برقراری ارتباط را تقویت کرده و به افراد متخلف با دیدگاه اصلاحی بنگرد.

پلیس راهور به متخلفان با دیدگاه اصلاحی بنگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مهری بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی پلیس راهور غرب کشور اظهار کرد: دوره‌های استانداردسازی برای تمام کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی در سال‌های 88 تا 90 به صورت متمرکز در تهران برگزار شد اما امسال مقرر شد تا این دوره‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار شود و تا پایان سال تمام مناطق مشخص دوره‌های استانداردسازی را برگزار می‌کنند.

وی افزود: این دوره‌ها در راستای تعالی رفتار برگزار می‌شود و متن دروس نیز کامل‌تر از گذشته است چراکه این دوره‌ها دارای اهداف مهمی است و از مهمترین اهداف آن می‌توان هدف شناختی، هدف گرایشی و هدف رفتاری را عنوان کرد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: در هدف شناختی به دنبال تشکیل مبانی فکری کارکنان و آشنایی آنها با نگرش‌های نو در عرصه ترافیکی هستیم و معتقدیم اگر آگاهی کارکنان در این دوره‌ها نسبت به موضوعات رفتار ترافیکی افزایش یابد این فرهنگ در درون کارکنان نهادینه و به مردم نیز منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: نکته بعدی در این هدف کسب مهارت‌های فردی است که به منظور نهادینه شدن این فرهنگ در سطح اجتماع و به ویژه در حوزه رفتار ترافیکی به دنبال ارتقای بینش روان‌شناختی کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم و بسیار خرسندیم که با تلاش‌های انجام گرفته نسبت به چهار سال اخیر رفتار پلیس با مردم و رفتار مردم با پلیس متفاوت شده است.

مهری بیان کرد: در اهداف گرایشی این دوره به دنبال این هستیم که کارکنان را نسبت به انجام مأموریت‌ها علاقه‌مند کرده و در سطح اجتماع نیز نگرش مثبت نسبت به کارکنان راهنمایی و رانندگی را در بین آحاد مختلف افزایش دهیم چرا که ما به دنبال تقویت وحدت رویه در سطح کشور هستیم تا به دنبال آن اخلاق حرفه‌ای پلیس ارتقا یابد و آن چیزی به جز اخلاق اسلامی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین تربیت کارکنان و فرزندانمان در سطح کشور به منظور اجرای امور اجتماعی بسیار مهم است چرا که می‌تواند معنویت را افزایش داده و در حوزه اجتماعی نیز گسترش یابد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: نکته مهم دوره‌ها در بحث رفتاری، هم‌آموزی در طی دوره است به این معنا که کسب تجربه از یک فرد به سایرین انتقال پیدا کرده و در این کارگاه‌ها نکات و تجربه‌های فردی به دیگران نیز انتقال یافته و تجربه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با برگزاری این دوره‌ها مسئله مهارت در ارتباط دنبال می‌شود که خوشبختانه در این بخش در سطح کشور موفق بوده و توانسته‌ایم این امر را ارتقا دهیم چرا که اصل ارتباط به عنوان یکی از اصول مهم هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و در این دوره‌ها ارتباط رفتاری با مخاطب مطرح و هر فردی که بتواند این رفتار را در خود تقویت کرده و به آن عمل کند پیروز می‌شود چرا که ارتباط موجبات تحکیم موقعیت اجتماعی فرد در جامعه را فراهم می‌کند.

مهری اظهار کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم پلیس راهنمایی و رانندگی بهترین ارتباط را با دیگران داشته باشد و بتواند افراد را اقناع کند بایستی مهارت ارتباط را تقویت کرده و با افراد متخلف با دیدگاه منفی برخورد نشود بلکه دیدگاه‌ها اصلاح‌کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ترافیک و موفقیت در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی چند رویکرد را دنبال می‌کند که از آن جمله می‌توان به ارتقای فرهنگ ترافیک اشاره کرد که با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و به ویژه صدا و سیما در امر اطلاع‌رسانی اقدامات خوبی انجام شده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار کرد: در رویکرد بعدی پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه بهره‌گیری از سامانه‌ها و تکنولوژی جدید در کنترل ترددها اقدامات خوبی انجام گرفته و توانسته‌ایم از امکانات و تجهیزات موجود به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد سوم، اطلاع‌رسانی و آموزش به ویژه آموزش همگانی است به طوری که امروز فرزندان ما تحت عنوان همیار پلیس، پلیس‌یار نوجوان و پلیس‌یار جوان در حال فرهنگ‌سازی در جامعه هستند به طوری که در سال گذشته پس از 40 سال قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی با حمایت مجلس و دولت جدید و به‌روزرسانی شد و امسال نیز این قانون نهادینه می‌شود.

مهری افزود: از سال 84 تاکنون شاهد سیر نزولی تلفات جاده‌ای هستیم که این امر با توجه به افزایش خودرو و افراد جدید اخذکننده گواهینامه رانندگی رابطه معکوسی دارد و ما در حال نزدیک شدن به نرم جهانی هستیم.

وی در پایان گفت: حرکت‌های انجام شده در این بخش مطلوب است اما کافی نیست و باید بتوانیم با کاهش تلفات، تصادفات و کار فرهنگی رعایت مقررات را در سطح جامعه اعمال کنیم و در این راستا با رانندگان متخلف با رعایت ادب و احترام برخورد شده و قاطعانه وظیفه قانونی خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول