اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگاه آموزشی توجیهی راهوران محله در نیکشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی توجیهی راهوران محله با حضور دهیاران در شهرستان نیکشهر برگزار شد.

کارگاه آموزشی توجیهی راهوران محله در نیکشهر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار نیکشهر صبح امروز در این کارگاه اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، ترویج فرهنگ رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات جاده‌ای و ارتقای فرهنگ مردم در بخش‌های ترافیک و اجرای صحیح قوانین جدید راهنمایی و رانندگی است.
صاحب‌گل صالحی افزود: استاندارد سازی و مناسب سازی جاده‌های شهرستان یکی از مهم‌ترین شیوه‌های جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده‌ای است.
وی نصب علائم راهنمایی و رانندگی، اصلاح مسیر و پیچ‌های حادثه ساز نقاط روستایی شهرستان را مورد تأکید قرار داد.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار نیکشهر بیان کرد: از 2 هزار و 900 کیلومتر راه روستایی، اصلی و فرعی در سطح شهرستان نیکشهر فقط یک چهارم آسفالت هستند و تا زمانی که راه مناسب نداشته باشیم، نمی‌توانیم از حوادث جلوگیری کنیم.
صالحی ادامه داد: در کشورهای هم تراز به ازای هر یک‌هزار و 500 نفر، 400 دستگاه خودرو وجود دارد ولی در کشور ایران 150 خودرو به ازای هر یک هزار نفر است و تعداد خودروهای ایران نسبت به 10 سال قبل چهار برابر شده است و از 3 میلیون خودرو در سال 79 به بیش از 12 میلیون خودرو در سال 89 رسیده‌اند.
کارشناس دهیاری‌های دفتر روستایی استانداری سیستان و بلوچستان هم در این کارگاه گفت: از یک‌هزار و 60 دهیاری فعال استان 130 دهیاری در نیکشهر وجود دارد که بیشترین تعداد دهیاری‌های استان در نیکشهر است.
آرش جمالزهی از دهیاران خواست به عنوان راهور محله در روستا به راهنمایی و رانندگی کمک کنند.
نماینده پلیس راه سیستان و بلوچستان نیز در این کارگاه از دهیاران خواست تعامل با پلیس راه داشته باشند و روستاییان را با موارد عنوان شده و قوانین جدید راهنمایی و رانندگی آگاهی دهند.
علی نادری بیان داشت: رفع نواقص جاده‌ای، انعکاس نقاط حادثه خیز جاده توسط دهیاران به پلیس از مواردی است که به آن تأکید می‌شود.
در پایان کارگاه آموزشی، به تعدادی از دهیاران فعال روستایی هدایایی اعطا و به 130 دهیار شهرستان گواهینامه شرکت در کارگاه داده شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول