اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

استقرار اکیپ ثابت نیروی انتظامی و راهور در مسیر گنج‌نامه تا تاریک‌دره

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: در راستای ادامه روند اجرایی جست‌وجو در منطقه پیست اسکی همدان اکیپ ثابت نیروی انتظامی و اکیپ راهور در مسیر گنج‌نامه تا تاریک‌دره مستقر می‌شود.

استقرار اکیپ ثابت نیروی انتظامی و راهور در مسیر گنج‌نامه تا تاریک‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در ستاد بحران شهرستان همدان در ارتباط با حادثه تاریک‌دره همدان با بیان اینکه از اطلاع‌رسانی‌های انفرادی و تشکیلاتی در حوزه این گونه مباحث باید خودداری شود، اظهار کرد: موارد این چنینی که در شهرستان رخ می‌دهد با توجه به وجود رئیس ستاد بحران این اخبار باید از کانال وی انتشار پیدا ‌کند.

وی آمار قطعی پیداشدگان حادثه تاریک‌دره را چهار نفر عنوان و با بیان اینکه حجم برفی که در این مکان انباشته شده بسیار زیاد است، تأکید کرد: ماشین‌های مورد نیاز در این منطقه را اعلام نیاز کنید تا در اختیار قرار دهیم.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: باید اکیپ ثابتی از نیروی انتظامی در محل جاده گنجنامه تا محل تاریک‌دره(پیست‌ اسکی) همدان مستقر شود تا از ورود افراد غیر کارشناس به محل حادثه جلوگیری شود.

قهرمانی مطلق با تأکید بر لزوم استقرار یک اکیپ راهور در مسیر گنجنامه تا تاریک دره، ابراز کرد: همه دستگاه‌های استانی مکلف هستند ضمن همکاری صد در صدی در بحث نیرو و امکانات در راستای واقعه تاریک‌دره همکاری کنند.

وی اعلام کرد: هر دستگاهی که تشخیص دهد در هر نقطه از کشور وسیله ‌ای برای کمک و امدادرسانی حادثه تاریک‌دره همدان موجود است می‌تواند با هماهنگی بحران نسبت به انتقال آن به همدان اقدام کند.

به گفته فرماندار همدان اداره کل ورزش و جوانان نیز باید هماهنگی‌های لازم را برای صدور برگه تردد افراد کارشناس صادر کند تا به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران همدان نیز با بیان اینکه ساعت 13:5 دقیقه روز جمعه حادثه تاریک‌دره رخ داده است، افزود: قبل از این در ساعت 12:5 دقیقه نیز یک بهمن اتفاق افتاده بود.

علیمردان طالبی تأکید کرد:  بعد از وقوع این اتفاق، نیروهای عملیاتی ما سریعاً پیست اسکی را از تراکم برف تخلیه کردند اما حجم عظیم برف روند اجرای عملیات را دشوار کرده بود.

وی با بیان اینکه عمق متوسط برف 12 متر و طول آن یک کیلومتر بوده است، ابراز کرد: دستگاه‌های مختلفی چون نیروی انتظامی، آب منطقه‌ای، شرکت گاز، میراث فرهنگی و شهرداری همواره پشتیبان نیروهای امدادی بوده‌اند اگر چه با ادامه روند اجرایی این جست‌وجو، همکاری آنها نیز همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عملیات جست‌وجو در پیست اسکی همدان همچنان ادامه دارد، خواستار اقدام سریعتر برخی از دستگاه‌ها مبنی بر در اختیار گذاشتن دستگاه‌ها و ابزارآلات لازم و مورد نیاز شد.

مدیرکل مدیریت بحران همدان در پایان خاطرنشان کرد: روزانه 250 تا 300 نفر عملیات اجرایی امداد و نجات را در منطقه تاریک‌دره همدان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول