اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو مرحله انجام می‌شود

آغاز طرح نوروزی پلیس راهور در اردبیل

خبرگزاری فارس: طرح نوروزی پلیس راهنمایی رانندگی استان اردبیل از امروز و در دو مرحله آغاز شد.

آغاز طرح نوروزی پلیس راهور در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راهور استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم آغازین طرح پلیس راهور در داخل شهرهای استان اردبیل اظهار داشت:‌ طرح نوروزی راهور در دو مرحله از امروز تا 25 اسفند ماه و مرحله دوم نیز از 26 اسفند ماه تا 14 فروردین سال آینده اجرا می‌شود.

علی مریخی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از اجرای این طرح ایجاد امنیت در تردد مسافران است.

وی یادآور شد: تقاضا می‌کنیم رانندگان توشه سفر را فراهم آورند و با داشتن معاینه فنی خودرو و به همراه داشتن کلیه مدارک رانندگی به سفر خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با یادآوری اینکه کمترین حوادث رانندگی در درون شهر اتفاق می‌افتد بیان داشت: ضرورت دارد رانندگان خودروی خود را به تجهیزات کامل مجهز کرده و قبل از سفر از وضعیت آب و هوای شهرها و مسیرها نیز آگاهی کسب کنند.

مریخی به برپایی گشت‌های مختلف خودرویی، موتوری و پیاده اشاره کرد و افزود: در این طرح 32 خودرو، 38 دستگاه موتور سیکلت و بیش از 150 نفر به صورت پیاده وظیفه خود را انجام داده و در این طرح ایفای نقش می‌کنند.

این مسئول در ادامه بیان داشت:‌ ما با استقرار در مبادی ورودی شهرها و نقاط پر‌تردد و حادثه‌خیز تردد سهل و راحت مردم را فراهم کرده و برخی مشکلات و معایب را نیز رصد کرده و در صدد رفع آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده راهور استان یادآور شد:‌ هر چند امسال با افزایش تلفات ناشی از تصادفات درون شهری مواجه بودیم اما در مجموع 4 درصد تصادفات درون شهری استان اردبیل کاهش یافته است.

مریخی در مورد اجرای طرح جدید تردد خودروها در هسته مرکزی شهر نیز تصریح کرد: با برسی شورای ترافیک استان دو طرف رودخانه بالهارود به عنوان مسیر رفت و برگشت با هدف کاستن از بر ترافیکی داخل شهر در نظر گرفته شده است که سعی داریم با ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم بخشی از حجم ترافیکی داخل شهر را به این محدوده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: از اوایل هفته جاری تردد در این مسیر آغاز شده که در صورت مثبت بودن نتایج از میدان توحید تا خیابان عطایی با برقراری مسیر رفت و برگشت به حل برخی از مشکلات ترافیکی شهر اقدام می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل به سنگینی ترافیک هسته مرکزی شهر در روزهای پایانی سال اشاره کرد و یادآور شد: ماموران راهور از اول صبح تا  11 شب اقدام به راهنمایی و روان‌سازی تردد‌های داخل شهری می‌کنند که ضرورت دارد در محدوده تازه میدان تا چهارراه امام شهروندان از ترددهای بی‌جا، حرکت خودروهای تک سرنشین و برخی پارک کردن‌های بی‌مورد پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در مرحله اول پلیس راهور طبق مقررات جدید با رانندگان متخلف برخورد کرده و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد گره گور ترافیکی برقرار شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول