اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مومنی خبر داد

حضور نیم میلیون راهور در نوروز 91 / رزمایش بزرگ راهوران فردا

خبرگزاری فارس: فرمانده راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از حضور نیم میلیون نیروی راهور در ایام نوروز برای خدمات‌رسانی به مسافران خبر داد.

حضور نیم میلیون راهور در نوروز 91 / رزمایش بزرگ راهوران فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اسکندر مومنی عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه پیش از آغاز طرح تابستانه سامانه هوشمند ثبت تخلفات ترافیکی در جاده‌های شمال به اتمام می‌رسد، بیان کرد: در سال 91 نیز 2 هزار کیلومتر از راه‌های کشور به این سامانه مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در تمام ساعات شبانه‌روز خودروها را کنترل می‌کند، گفت: این سامانه قادر است سرعت متوسط خودروها را نیز کنترل کند.

مومنی با تاکید بر اینکه میانگین تلفات رانندگی در کشور 14 درصد کاهش یافته است، یادآور شد: این میزان کاهش در مازندران 15درصد است که عملکرد مناسبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های پلیس راهور گسترش نظارت پلیس است، تصریح کرد: بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی راهور می‌تواند بازرسان نامحسوس به کارگیری کند که بر این اساس در تمام کشور به صورت افتخاری افراد می‌توانند در هر زمانی به یاری پلیس بیایند.

* حضور نیم میلیون راهور در نوروز 91

فرمانده راهور با اعلام اینکه در نوروز 91 بیش از نیم میلیون نیروی پلیس در راهنمایی و رانندگی به کارگیری می‌شود، گفت: در کنار این کنترل‌ها سیاست‌های تشویقی نیز به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این سیاست‌ها فرصت مناسبی برای پاک کردن سوابق و نمره منفی رانندگان ایجاد می‌شود، افزود: رانندگانی که از 25 اسفند 90 تا 20 فروردین 91 تخلفی نداشته باشند تمام نمرات منفی آنها بلا اثر می‌شود.

* رزمایش بزرگ راهوران فردا برگزار می‌شود

مومنی با اعلام برگزاری رزمایش بزرگ راهور در آستانه سال نو گفت: این رزمایش بزرگ که در دو دهه گذشته بی‌نظیر بوده است فردا در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود که امیدواریم نتایج آن کمک به کاهش تلفات جاده‌ای باشد.

انتهای‌پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول