اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

38 درصد تماس‌های 110 مربوط به راهور است

خبرگزاری فارس: معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 38 درصد تماس‌های مردم که با فوریت‌های پلیسی 110 طی 10 ماهه گذشته گرفته شده، مربوط به تصادفات و راهور بوده است.

38 درصد تماس‌های 110 مربوط به راهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی پورعلیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم پلیس جمهوری ‌اسلامی ایران در 10 سال گذشته راه‌اندازی و برقراری سیستم فوریت‌های پلیسی 110 به خاطر دسترسی آسان و به سهولت مردم به پلیس است. در حال حاضر در آذربایجان غربی 62 خط تلفن به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: در سال 1389 بیش از یک میلیون و 337 هزار تماس توسط مردم آذربایجان غربی با فوریت‌های پلیسی 110 گرفته شده است که این میزان طی 10 ماهه گذشته سال جاری با 43 درصد کاهش به 766 هزار و 260 تماس نزول کرده است.

پورعلیزاده با تاکید بر این نکته که از هر 100 تماس که با فوریت‌های پلیس گرفته می‌شود فقط 25 درصد آنها عملیاتی هستند، افزود: نبود آشنایی کافی مردم با اولویت های تماس با 110 و با توجه به تماس‌های زیادی که با این مرکز گرفته می‌شود، اولویت کاری از دست پلیس خارج شده و در نتیجه در ارائه خدمات بهتر دچار مشکل می‌شود.

وی در مورد اولویت تماس‌های 110 گفت: تصادفات راهنمایی و رانندگی، نزاع و درگیری، جرایم عمومی، سرقت‌ها، اختلافات خانوادگی، مواد مخدر، کشف جسد و قاچاق سلاح و مهمات به ترتیب در کلانتری‌های 11 رسالت، 17 ترمینال، 14 مدرس، 18 بهداری و 13 ارومیه بیشترین مراجعه را دارند.

این مسئول با بیان این مطلب که جلب رضایت مردم از خدمات پلیس از اهداف این نهاد است، خاطرنشان کرد: در ارومیه روزانه بین 280 تا 300 مورد تصادف اتفاق می‌افتد و انتظار می‌رود پلیس راهور طی 12 دقیقه خود را به محل حادثه برساند ولی در پلیس راه‌ها این زمان طی 20 دقیقه بوده و در پاسگاه‌ها به دلیل سختی راه و مشکلات تردد حداکثر طی 30 دقیقه بایستی به محل حادثه و موضع را کارشناسانه بررسی کنند.

پورعلیزاده گفت: در راستای آشنایی با میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس، تعداد 5 هزار و 753 تماس بصورت تصادفی با مردم استان گرفته شده که از این میزان فقط 79 مورد عدم رضایت‌مندی را اعلام کرده‌اند و در 99 درصد رضایت از عملکرد پلیس و حضور به موقع در سر صحنه وقوع جرم اعلام شده است.

وی با اشاره به تدابیر شورای ترافیک استان برای برگزاری راه‌پیمایی باشکوه 22 بهمن تصریح کرد: در روز شنبه 22 بهمن ماه جاری محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن اعمال شده و تمام خیابان‌های اصلی و فرعی و همچنین کوچه‌های منتهی به خیابان امام ارومیه مسدود می‌شوند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی یادآور شد: از 9 صبح تا پایان راهپیمایی خیابان‌های امام، مطهری، منتظری و طالقانی مسدود و در آنها هیچ خودرویی تردد نمی‌کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول