اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان خبرداد:

فعالیت 44 تیم پلیس راهور در طرح زمستانی کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان از فعالیت 44 تیم پلیس راهور در طرح زمستانی امسال در داخل شهرها زیر نظر 6 پاسگاه در این استان خبرداد.

فعالیت 44 تیم پلیس راهور در طرح زمستانی کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح زمستانی کردستان که در مهمانسرای نیروی انتظامی استان در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه طرح زمستانی امسال از 20 آذر تا 25 اسفند در این استان اجرا می‌شود، گفت: اجرای این طرح با وصل شدن به طرح نوروزی در استان پایان خواهد یافت.
به گفته وی، طرح زمستانی همزمان با مرحله دوم طرح رسیدگی به تخلفات راهنمایی در استان کردستان اجرا خواهد شد.
رئیس پلیس راهور کردستان از شناسایی 88 نقطه حادثه‌خیز داخل شهری استان خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون 32 نقطه ایمن‌سازی شده و 34 نقطه دیگر در دست اقدام است.
قادرزاده اضافه کرد: 77 نقطه حادثه خیز نیز در جاده های خارج استان شناسایی شده که تا کنون 15 مورد آن رفع و بقیه در دستور کار هستند.
وی به فعالیت 44 تیم پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در این طرح در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این تیم‌ها، 38 گروه پشتیبانی نیز در این طرح مشارکت دارند.
به گفته وی، شش پاسگاه پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح استان در این طرح تیم‌های راهور را هدایت می‌کنند.
رئیس پلیس راهور کردستان با اشاره به برگزاری 12 جلسه برون و دورن سازمانی به منظور اجرای هرچه کامل و بی‌نقص این طرح در استان، اظهار امیدواری کرد، با هماهنگی‌ و تعامل بسیار خوبی که بین دستگاه‌های استان وجود دارد اجرای طرح زمستانی امسال بهتر از سال‌های گذشته باشد.
قادرزاده با بیان اینکه شمار کشته‌شدگان سوانح و حوادث رانندگی این استان برای پنجمین سال متوالی با کاهش خوبی مواجه است، افزود: این موفقیت با تدابیر پلیس راهور، همکاری شورای ترافیک و به ویژه اصحاب رسانه استان حاصل شد که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: کاهش تصادفات و کشته‌های ناشی از آن با وجود افزایش 8 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل درون شهری، شماره‌گذاری بیش از 3 هزار دستگاه موتورسیکلت و صدور بیش از 10 هزار جلد گواهینامه امیدوار کننده است.
رئیس پلیس راهور استان کردستان کاهش شمار کشته‌شدگان و به حداقل رساندن آن را از اهداف اساسی پلیس راهور استان برشمرد و افزود: اقشار مختلف مردم، دستگاه‌های ذیربط و رسانه‌ها با پلیس راهور در رسیدن به این هدف همکاری می‌کنند.
قادرزاده بحث ایمنی ترافیک را همانند امنیت اجتماعی مهم و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت همه‌جانبه مردم در دسترسی به ایمنی ترافیک، ایجاد بستر آرامش و آسایش شهروندان و نیز تسهیل در انجام امور آنها موثر است.
وی با اشاره به مبالغ جریمه‌های تخلفات رانندگی در قانون جدید، افزود: این جریمه‌ها با توجه به کلان شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی، سایر شهرها و روستاها و راه‌های روستایی تعریف و در دی ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرا می‌شود.
رئیس پلیس راهور استان کردستان جریمه رانندگی در حال مستی و یا استفاده از داروهای روان‌گردان را 2 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی تک چرخ یک میلیون ریال، عبور از چراغ قرمز و حرکت به طور مارپیچ نیز هر کدام یک میلیون ریال جریمه خواهد داشت.
قادرزاده در پایان خواستار تعامل هرچه بیشتر ارگان‌ها و ادارات استان در راستای اجرای هرچه بهتر طرح زمستانی امسال است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول