اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرماندهی پلیس؛

راهوران محلی هرمزگان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی همایشی راهوران محلی و نمونه‌های ترافیکی هرمزگان توسط فرماندهی انتظامی این استان تجلیل شدند.

راهوران محلی هرمزگان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ تیمور سپهوند رئیس پلیس راهور هرمزگان عصر چهارشنبه در همایش مذکور ضمن ارائه گزارشی در مورد روند وضعیت ترافیک استان در حوزه‌های شهری و جاده‌ای‌ گفت: به دلیل زندگی 50 درصد از جمعیت استان در روستاها ضرورت توجه این مراکز جمعیتی در امور ترافیکی هر روز بیشتر و بیشتر احساس می‌شود.
مهدی رضایی‌سرده معاون عمرانی استاندار هرمزگان نیز در ادامه ضمن تشکر از متولیان این نشست، گفت:‌ تلاش‌های پلیس راهور استان و پلیس راه ستودنی است چرا که کاهش آمار تصادفات و تلفات خود امری مهم و قابل توجه است.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات اثر بخش پلیس در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، دهیاران نیز در این امور بیش از پیش با پلیس همیاری و همکاری داشته باشند.
همچنین خداداد مقبلی مدیر کل راه و ترابری استان هرمزگان نیز با اشاره به فعالیت‌های راهور و پلیس راه در جاده‌های استان، مهمترین سهم در ایجاد تصادفات را ناشی از عوامل انسانی دانست.
وی گفت: در این راستا و با هدف کاهش عوامل موثر در تصادفات، پلیس طی سال‌های اخیر با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف نقش عمده‌ای را در کاهش خطاهای انسانی در جاده‌ها داشته است.
مقبلی همچنین یادآور شد: هدف گذاری پلیس که از سنوات اخیر در بخش آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک رانندگان در دستور کار قرار گرفته، ستودنی است.
مدیر کل راه و ترابری هرمزگان، عامل دوم تصادفات را جاده دانست و افزود: اگر چه در طول چند سال اخیر توجه خوبی به جاده‌ها شده است،‌ اما بر این عقیده‌ایم اقدامات انجام شده به تناسب کیفیت جاده‌های کشورهای اروپایی بسیار ضعیف است.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده تمامی دستگاه‌های متولی مانند صدا و سیما نیز در نهادینه‌سازی فرهنگ‌ ترافیک و قانون جدید راهور اقدام کنند.
مقبلی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد: امکانات اورژانس و هلال احمر نیز با هدف کاهش تلفات پس از تصادفات، در راه‌های استان تقویت شود.
به گفته وی، فرهنگ ترافیک در سطح روستا نسبت به شهر خیلی پایین به نحوی که فرهنگ ترافیک در این بخش‌ها به تناسب رشد محورها افزایش پیدا نکرده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول