اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان:

کنترل ترافیک هسته مرکزی سنندج از توان راهور خارج است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: وضعیت ترافیک هسته مرکزی شهر سنندج به حدی نامناسب است که کنترل آن از توان نیروهای راهنمایی و رانندگی خارج است.

کنترل ترافیک هسته مرکزی سنندج از توان راهور خارج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده شنبه ‌شب در جلسه شورای ترافیک استان که در معاونت عمرانی استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: برای روان‌سازی ترافیک در مرکز شهر سنندج تمام نیروهای راهنمایی و رانندگی استان بسیج شده، اما توان کنترل آن را نداریم.

وی یکی از دلایل موثر در ازدحام جمعیت و شلوغی هسته مرکزی شهر سنندج را اشغال 50 درصدی عابران شهری در خیابان فردوسی منتهی به میدان امام عنوان کرد که باید سعی شود این وضعیت ساماندهی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در ادامه از اجرای طرح یک‌طرفه کردن خیابان‌های اردلان و مردوخ به منظور روان‌سازی ترافیک در هسته مرکزی سنندج در آینده خبر داد.

قادرزاده در ادامه این جلسه خواستار طرح تردد وسایط نقلیه عمومی و صدور کارت تردد برای خودروهایی که صاحبان آنها در هسته مرکزی شهر سنندج هستند، شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا باید برای ساماندهی وضعیت ترافیک این نقطه فقط وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها تردد داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در ادامه به اجرای طرح نوروزی در درون شهرهای استان اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌های گذشته در ایام تعطیلات نوروز به طور میانگین 120 نفر از مردم استان به عنوان همیار پلیس با نیروهای راهنمایی و رانندگی همکاری و تعامل داشتند.

قادرزاده گفت: سال گذشته 20 نفر به عنوان همیار پلیس در ایام تعطیلات نوروز فقط با تذکر لسانی و هشدارهای پلیسی با نیروهای راهنمایی و رانندگی همکاری خوبی داشتند که این امر می‌تواند در ارائه خدمات بیشتر به شهروندان موثر باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان خواستار ساماندهی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و نصب تابلوها در ورودی‌ شهرها، انجام خط کشی و نوسازی آنها در خیابان‌ها از سوی شهرداری سنندج به منظور زیباسازی شهر شد.

قادرزاده در ادامه کم عرض بودن خیابان‌ها، عدم وجود پارکینگ‌های طبقاتی، نبود پل عابر پیاده و از همه مهم‌تر پارک دوبله خودروها در خیابان‌های پرتردد و شلوغ را از دلایل افزایش ترافیک در شهر سنندج عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ‌های طبقاتی در شهرهای سنندج، سقز و بانه از اولویت‌های شورای ترافیک استان است به طوری‌ که مکان‌هایی برای تحقق این امر در سنندج مشخص شده و در آینده کار اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

رئیس پلیس راهور کردستان در پایان با اشاره به اتمام پروژه کمربندی دکتر حسینی سنندج اذعان داشت: با برقراری ایمنی و سیستم روشنایی بازگشایی آن در آینده نزدیک صورت می‌گیرد

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول