اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور:

کمبود هیئت علمی یکی از مشکلات دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور گفت: کمبود هیئت علمی یکی از مشکلات دانشگاه‌های کشور است اما بنا را بر این داریم که با برنامه‌ریزی درست، فضاهای فیزیکی برنامه جذب هیئت علمی را ارتقا دهیم.

کمبود هیئت علمی یکی از مشکلات دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن مسلمی نائینی صبح امروز در سی و نهمین جلسه کمیسیون دائمی هیئت امنای کشور در دانشگاه ملایر با بیان اینکه دانشجویان قشر مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که در دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، روسیه و دیگر کشورها هستند.

وی ادامه داد: 440 نفر از آنها ‌بورس هستند و در نظر داریم تعداد بیشتری را بورس کنیم و همچنین 25 هزار دانشجوی غیر ایرانی نیز از کشورهای مختلف در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور با اشاره به اینکه دانشگاه ملایر در سال‌های اخیر با شیب تندی پیشرفت کرده است، تاکید کرد: پیشرفت دانشگاه ملایر در دو سال اخیر شگفت‌انگیز است و توانسته دانشجویان خود را از سال 85 تاکنون از 700 نفر به 6 هزار نفر برساند.

وی در ادامه گفت: کمبود هیئت علمی یکی از مشکلات دانشگاه‌های کشور است اما بنا را بر این داریم که با برنامه‌ریزی درست، فضاهای فیزیکی برنامه جذب هیئت علمی را ارتقا دهیم و بدون محدودیت این کار را انجام دهیم و حتی دانشجویان ممتاز کارشناسی ارشد را بدون محدودیت جذب هیئت علمی کنیم و اگر دانشگاه‌های هر منطقه اعضای بومی خود را جذب کنند شاهد پیشرفت بیشتر دانشگاه‌ها خواهیم بود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: دانشگاه‌های ما باید به جایی برسند که در سطح دانشگاه‌های اسلامی از نظر حجاب نیز حرف نخست را بزنند.

محمدعلی زلفی‌گل در ادامه از رشد دو درصدی بودجه دانشگاه ملایر در دو سال اخیر خبر داد و بیان کرد: این رشد حاصل رایزنی‌ها و تلاش و تعامل رئیس دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه ملایر راه چند ساله را در دو سال گذشته با شیب تندی پیموده و جزو دانشگاه‌های برتر و یکی از رقبای سرسخت دانشگاه بوعلی سینا شده است و به عنوان فرزند خلف دانشگاه بوعلی سینا بار مسئولیت علمی بزرگی را به دوش می‌کشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پایان گفت: پنج دانشگاه استان شامل دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و دانشگاه نهاوند در سطح استان پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و همگی از جمله دانشگاه‌های خوب و ممتاز در سطح کشور هستند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول