اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه یزد:

آماده جذب 300 نفر برای هیئت علمی دانشگاه یزد هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد آمادگی جذب بیش از 300 نفر از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا برای هیئت علمی این دانشگاه است.

آماده جذب 300 نفر برای هیئت علمی دانشگاه یزد هستیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی در نشست خبری معاون سیاسی استاندار یزد و مدیران مراکز آموزش عالی استان یزد با خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان سال آینده حاضریم حداقل 300 نفر را برای هیئت علمی جذب کنیم و اعضای هیئت علمی را به دو برابر تعداد فعلی برسانیم.

وی همچنین از راه‌اندازی پردیس صنایع نوین در دانشگاه یزد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: مجوز اصلی این پردیس گرفته شده و در دو رشته که یکی از آنها رشته انرژی‌های نو است، دانشجو خواهد پذیرفت.

میرمحمدی میبدی یادآور شد: این پردیس در دل دانشگاه یزد قرار دارد اما مجزا فعالیت می‌کند و صنعت مدرن را در یزد توسعه می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده در بحث انرژی‌های نو در دانشگاه یزد اظهار داشت: در بحث انرژی‌های نو اقدامات خوبی انجام شده از جمله نیروگاه انرژی خورشیدی که ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان برق وارد سیستم دانشگاه یزد می‌کند.

میرمحمدی میبدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در ابتدای دولت نهم ظرفیت آورده‌های بیرونی دانشگاه یزد بین سه تا چهار میلیون تومان بود اما اکنون تنها یک قرارداد با وزارت ارتباطات داریم که آورده آن برای دانشگاه بیش از 3 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه یزد امروز به دنبال یک طرح پژوهشی بزرگ به نام سلول‌های خورشیدی است و از سوی دیگر در بحث باروری ابرها، دانشکده ابرها را در یزد ایجاد خواهیم کرد.

میرمحمدی میبدی با بیان اینکه بسیاری از رشته‌ها و دانشکده‌های دانشگاه یزد مهجور مانده است، افزود: اگر دانش‌آموز یزدی از این رشته‌ها مطلع باشد، به طور قطع در انتخاب رشته به سمت این دانشگاه می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در دانشگاه‌ یزد عنوان کرد: نیمی از اعتبارات درآمدی دانشگاه یزد در سال جاری صرف امور پژوهشی شده است.

رئیس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسیس دانشگاه یزد در سال 1367 افزود: این دانشگاه اکنون 13 دانشکده دارد و در 151 رشته و گرایش بیش از 11 هزار و 200 دانشجو مشغول به تحصیل دارد.

وی تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را 342 نفر و تعداد کارکنان به جز هیئت علمی را 428 نفر اعلام کرد.

میرمحمدی میبدی یادآور شد: دانشگاه یزد در بین بیش از 200 دانشگاه دولتی کشور، رتبه 27 را از آن خود کرده است.

این نشست به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد و در آن مدیران دانشگاه‌های یزد، آزاد اسلامی، پیام‌نور، دانشکده فنی و حرفه‌ای، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد، دانشگاه علمی و کاربردی، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از مدیران مراکز آموزش عالی برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول