اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز توسعه و آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد

ارتقای توانمندی‌‌های اعضای هیئت علمی علوم پزشکی همدان

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز توسعه و آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ارتقای توانمندی‌های هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مهم‌ترین هدف مرکز توسعه و آموزش دانشگاه است.

ارتقای توانمندی‌‌های اعضای هیئت علمی علوم پزشکی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهناز بصیری بعد از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه بزرگ‌ترین رسالت هر فرد در محیط دانشگاه یاددهی و یادگیری است، اظهار کرد: در محیط‌های آموزش مهم‌ترین اصل جاری و ساری بودن فرآیند یاددهی و یادگیری است که توسط اساتید و دانشجویان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز توسعه توانمندی‌ها و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این مرکز بر روند آموزش یاددهی و یادگیری دانشگاه علوم پزشکی نظارت داشته و برای ارتقای کیفیت اهتمام ویژه دارد.

مدیر مرکز توسعه و آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این مرکز با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان اداره می‌شود، تصریح کرد: سیاست آن توسط کمیسیون‌هایی که در این مرکز فعال هستند به مرحله تدوین، بازنگری و اجرا در سطح دانشکده‌های دانشگاه گذاشته می‌شود.

وی تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی با تأکید بر مطلوب بودن آنها، ارتقای توانمندی‌های اعضای هیئت علمی در مجموعه‌های آموزش علوم پزشکی، روش‌های نوین آموزش و مطالعه برای توسعه و ارتقای کیفیت، ارزشیابی اعضای هیئت علمی و فرآیندهای یادگیری و یاددهی، ارزشیابی فراگیر و آموزش‌های انجام شده در مراکز مهارت‌های بالینی دانشگاه را از جمله فعالیت‌های انجام شده در مرکز توسعه و آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان برشمرد.

بصیری به واحد استعدادهای درخشان مرکز توسعه و آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره کرد و افزود: در این واحد امر ارتقای کیفیت آموزشی در مورد این گروه از دانشجویانی که به دانشگاه‌ها وارد می‌شوند، مورد توجه است.

وی با اشاره به انجام نظارت و ارزشیابی و اجرای طرح‌های پژوهش در آموزش و فعالیت‌های دانش‌پژوهی اعضای هیئت علمی در این مرکز بیان کرد: نظارت بر کارهای دفاتر توسعه که در واقع اجزایی از این مرکز هستند و در دانشکده‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند نیز مورد توجه است چراکه قوانین به دست آمده از این مرکز را در سطح دانشکده‌ها به مرحله اجرا می‌گذارند.

مدیر مرکز توسعه و آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ارائه مشاوره در رابطه با مسائل آموزشی و مسائل مختلف هیئت علمی عنوان کرد: در راستای اجرایی کردن اهداف مورد نظر در سال گذشته تعدادی کارگاه‌های مختلف از جمله کارگاه‌های اخلاق حرفه‌ای، اخلاق در آموزش و کارگاه‌های مختلف برای دستیاران دانشکده پزشکی انجام شده که در سال آتی نیز تعداد کارگاه‌ها از لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به امر دانش‌افزایی در دانشگاه بیان کرد: در بحث دانش‌افزایی قسمتی از برنامه‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی بر عهده این مرکز گذاشته شده که در واقع باید در طرح مستمری در راستای توانمندسازی اعضای هیئت علمی انجام شود.

بصیری در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری بحث "آموزش پاسخگو" به جد دنبال می‌شود، گفت: سعی بر این است که در سطح وزارت بهداشت و همچنین در سطح دانشگاه پزشکی همدان آموزش‌هایی در رشته‌های مختلف علوم پزشکی پس از اتمام تحصیل دانشجویان انجام شود تا بیشتر نیازهای جامعه را پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول