اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد

حضور 120 عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها در طرح معرفت افزایی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: 120 نفر از اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در طرح معرفت افزایی در قم شرکت خواهند کرد.

حضور 120 عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها در طرح معرفت افزایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دبیرخانه طرح معرفتی ویژه اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور، علیرضا کوهپایی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم وزارت بهداشت و درمان بحث آموزش اساتید و تعمیق بخشیدن باورهای دینی و اعتقادی آنها بوده است، اظهار کرد: در این راستا طرح برگزاری دوره‌های معرفتی ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت دوره معرفت افزایی طی شش سال در شهر مقدس مشهد برگزار شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از هزار نفر از اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از مباحث آموزشی این طرح استفاده کرده‌اند.

رئیس مرکز سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: قرار شده است به دلیل ظرفیت معنوی شهر قم این دوره‌ها علاوه بر مشهد در قم نیز برگزار شود.

وی با بیان اینکه دو دوره از طرح‌های معرفتی اساتید و اعضا هیئت علمی در سال جاری در قم و سه دوره در مشهد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در قم و مشهد بیش از 500 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی در طرح معرفتی شرکت خواهند کرد که از این تعداد 120 نفر در قم و مابقی در مشهد از این دوره‌ها بهره‌مند خواهند شد.

کوهپایی ادامه داد: در طرح معرفتی قم که با مشارکت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، شرکت کنندگان از دروسی از قبیل فلسفه علم، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست، مباحث خداشناسی، مباحث انسان شناسی و مسائل روز بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در کنار مباحث آموزشی برنامه‌های جانبی متنوعی برای اساتید و اعضا هیئت علمی در دوره‌های معرفتی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، زیارت مسجد مقدس جمکران، بازدید از موزه حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و بیت امام خمینی(ره) مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: دیدار با علما و مراجع تقلید از دیگر برنامه‌های طرح معرفتی ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی است.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول