اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج:

دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد 600 عضو هیئت علمی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج گفت: مراکز آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد 600 عضو هیئت علمی دارند.

دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد 600 عضو هیئت علمی دارند

مصطفی احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و تعادل در ورودی و خروجی دانشگاه‌ها اظهار داشت: باید علاوه بر فراهم کردن امکان تحصیل جوانان زمینه‌های ایجاد اشتغال را هم در نظر بگیریم تا این تعادل میان ورودی و خروجی و همچنین منطقی شدن تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار حاصل شود.

مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج افزود: افزایش جوانان در حال تحصیل در مراکز آموزش عالی به 75 درصد جمعیت جوان استان از برنامه‌های اصلی مسئولان دانشگاهی این استان است که امیدواریم تا پایان سال 94 به این مهم برسیم.

وی دانشگاه یاسوج را دانشگاه مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد خواند و  ابراز داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 600 نفر اعضای هیئت علمی در مراکز آموزش عالی وجود دارند که از این تعداد 403 نفر مربی، 189 نفر استادیار، و 11 نفر نیز دانشیار هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در مراکز آموزش عالی این استان استاد‌تمام وجود ندارد گفت: پرونده چند نفر از اعضای هیئت علمی برای دریافت مدرک استادی تشکیل و به وزارتخانه ارسال شده که امیدواریم موفق به اخذ این مدرک شوند.

احمدوند کمبود دانشجویان تحصیلات تکمیلی را یک خلاء در نظام آموزشی این استان دانست و تاکید کرد: گسترش تحصیلات تکمیلی در کهگیلویه و بویراحمد و جذب دانشجویان دکتری و افزایش تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد در برنامه جدی قرار دارد.

مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج تعداد دانشجویان دوره دکتری در استان کهگیلویه و بویراحمد را 14 نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در برخی رشته‌ها شرایط پذیرش دانشجوی دکتری وجود دارد که در این زمینه گسترش تحصیلات تکمیلی ضروری است.

احمدوند یادآور شد: جمعیت جوان استان کهگیلویه و بویراحمد 113 هزار و 610 نفر بوده که از این تعداد حدود 46 هزار نفر آن‌ها دانشجو هستند.

وی بیان داشت: این رقم به معنی پوشش 40 درصدی جمعیت جوان در حال تحصیل است که افزایش این آمار تا حد مطلوب در برنامه کاری است.

بر اساس اطلاعات فارس در یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت شهرستان، 13 شهر، یک‌هزار و 791 روستا، 25 مرکز آموزش عالی و جمعیتی بالغ بر 640 هزار نفر است که 113 هزار و 610 نفر از آنها در رده سنی 18 تا 24 قرار دارند.

انتهای‌پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول