اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان:

60 درصد ساخت و سازهای کردستان مطابق مقررات ملی ساختمان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان گفت: بیش از 60 درصد از ساخت ‌و سازهای استان کردستان با مقررات ملی ساختمان تطابق دارد.

60 درصد ساخت و سازهای کردستان مطابق مقررات ملی ساختمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمال مشتاق صبح امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در کشور هم 60 درصد ساختمان‌ها مطابق با مقررات ملی ساختمان است و درصد تطبیق ساخت‌ و سازهای استان با مقررات ملی ساختمان نیز در سطح مقررات کشور است.

وی به فعالیت‌های شورای انتظامی در این راستا اشاره کرد و گفت: این شورا به طور مستقل و در موازات سازمان عمل می‌کند و موجب مدرن و قوی‌تر شدن فعالیت‌های نظام مهندسی شده است.

به گفته مشتاق، عوامل ساخت و ساز و مصالح به کار برده شده در کنار نظارت مهندسان، باید استاندارد و اصولی باشد تا یک ساختمان استاندارد ساخته شود.

وی به عدم اطلاع‌رسانی بخش‌های دولتی و رسانه‌ها در حوزه عمران و ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: مقررات ملی ساختمان باید توسط وزارت علوم به دانشجویان آموزش داده شود تا تحصیل‌کرده‌های این حوزه بدون آموزش وارد بازار کار نشوند و رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما نیز باید آموزش‌های لازم را به مردم انتقال دهند.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان این سازمان برخلاف رویه‌ای که در کل کشور وجود دارد، در زمینه نظارت بر کار تواناتر شده است.

مشتاق افزایش نظارت سازمان و فعالیت‌های آن را دلیل همکاری استانداری و به ویژه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان عنوان و اظهار کرد: متاسفانه این رویه در کشور وجود ندارد و حتی تلاش‌هایی هم صورت گرفته که سازمان نظام مهندسی برخلاف اصل 144 و خصوصی‌سازی زیرنظر دولت قرار گیرد.

مشتاق، به افزایش نظارت در روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کاردان‌ها به ساخت و ساز روستائیان نظارت می‌کند.

به گفته وی، افزایش نظارت بر ساخت و سازها و ارتقا استاندارد ساختمان‌ها در استان به دلیل پیگیری‌های سازمان نظام مهندسی بوده است.

مشتاق تعداد مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی را در حدود سه هزار نفر عنوان کرد: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 368 نفر آنها دارای پروانه اشتغال و 940 نفر مهندس نیز فاقد پروانه اشتغال هستند.

وی مردمی بودن و احترام و راهنمایی ارباب رجوع، مهندسی و طبق مقررات ملی ساختمان کار کردن، بکارگیری تمام تجارب و تخصص حرفه مهندسی و اقتصادی، کار کردن در راستای طراحی درست و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز را از اهداف سازمان نظام مهندسی استان کردستان عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول