اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

تملک زمین و پروانه ساخت شرط ساخت و ساز در بافت فرسوده است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از شرایط مورد نیاز برای ساخت و ساز در بافت فرسوده، داشتن زمین و پروانه ساخت است.

تملک زمین و پروانه ساخت شرط ساخت و ساز در بافت فرسوده است

محمود محمودزاده امروز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با سهمیه استان اصفهان برای نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: تا زمانی که متقاضی برای نوسازی بافت فرسوده وجود داشته باشد تسهیلات در اختیار افراد قرار می‌گیرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اشخاصی که در بافت فرسوده هستند، برای ساخت ‌و ساز دو گزینه در اختیار دارند، این افراد می‌توانند از طریق ردیف بافت فرسوده که نیازی به قرمز کردن فرم (ج) ندارد و یا از تسهیلات مسکن مهر که نیازمند فرم (ج) است در صورتی که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده‌اند، اقدام کنند.

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در مورد سود بانکی در بافت فرسوده اذعان داشت: سود تسهیلات مسکن مهر در شهر اصفهان هفت درصد و در سایر شهرهای استان چهار درصد است و این در حالی است که سود بانکی در بافت فرسوده بیشتر و این تسهیلات با سود 12 درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط ساخت ‌و‌ ساز در بافت فرسوده اضافه کرد: داشتن زمین و پروانه ساخت از شرایط مورد نیاز برای ساخت‌ و ‌ساز در بافت فرسوده است.

محمودزاده در ارتباط با بانک‌های اعطا کننده تسهیلات ادامه داد: در شهر اصفهان شهرداری‌هایی (مناطق یک و سه) که در بافت فرسوده هستند و در سایر شهرها، شهرداری‌های مربوطه افراد را به بانک‌ها معرفی می‌کنند.

این مسئول گفت: برای دریافت این تسهیلات نیازی به گذاشتن پول در بانک نیست و اشخاص می‌توانند به ازای هر واحد مسکونی بین 20 تا 25 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان گفت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 15 سال است که دو سال آن شامل دوران ساخت و 13 سال هم زمان بازپرداخت آن است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول